dinsdag 29 maart 2011

Verslag van knutselavondje

Nicht Mariska had alles weer piekfijn voorbereid, zoals altijd. We gingen letters verven en die dan rijgen voor een leuke ketting. Eigenlijk in plaats van de zeepjes de vorige keer, nu letters. Van tevoren hadden we braaf doorgegeven wat oom Zaag uit moest zagen. Goed gewerkt oom!
Dus eerst maar eens verven. Natuurlijk deed ik het precies verkeerd om, met als gevolg dat ik behoorlijk onder de verf zat. Maar geen probleem, het is op waterbasis. Dus lekker doorknoeien. Twee lagen verf en toen nog een laag lak. In de tussentijd was de fles al opengetrokken en werd het steeds gezelliger! Er kwam ook nog lekkere koek langs van tante Bak. Heerlijk!
Cousin Mariska had everything perfectly prepared as always. Our project tonight was painting letters and then stringing them to a chain. Basically the same as the soap shapes last time, but letters this time. Beforehand we had told uncle Saw which letters we wanted. Good job Uncle Saw!
So first we had to paint them. Of course I did it exactly the wrong way round, so I was covered in paint. No problem it's waterbased. So carry on messing about :) Two layers of paint and  layer of laquer. In the mean time we had opened the bottle already and it got more and more jolly! Auntie Bake came also round with some home made cakes. Delicious!

En dan is hier het resultaat:
This is the result:


Leuk hè, zo op de deur van mijn fijne kamertje. En van deze afstand ziet het er heel mooi uit...
Just right on the door of my little room. And form a distance it doesn't look that bad...

Op dit moment zit ik te wachten op de computermeneer. die komt even handig en slim doen om mijn computer en borduurmachine te laten communiceren.
Ik hoop echt dat het lukt. In de tussentijd ben ik bezig een vest uit te halen. Stel je voor dat je ff niks zou doen :).
At the moment I'm waiting for a computer handyman to come and have my computer and embroidery machine communicate. I really hope he can sort it. While waiting I'm taking apart a cardigan. Imagine doing nothing for a change...
 
Dit vest heb ik vorig jaar gebreid, maar het is een beetje te groot uitgevallen. Maar aangezien het hele leuke wol is, kan ik hem niet zomaar naar de arme mensen doen. Zou eigenlijk wel een aardige actie zijn. Maar ik brei zo graag en ik zie er nog steeds een vest in, voor volgende winter uiteraard.
Denk dat hij maar even op de pop moet blijven, dan beslis ik later wel.
I knitted this cardigan last year, but it turned out a bit too big. But I do like the wool, so I don't want to send it to the poor people straight away. Would be a nice thing to do, but I love knitting and I can still see a cardigan in it. For next winter of course. It has to stay on the mannequin for a while so I can decide later.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten