zondag 13 maart 2011

Deep blue something en een landschapje

Ieder zijn meug, hoor, maar ik vind het altijd lastig met dingen aan de muur. Bij een ander staan schilderijen, borduursels, tekeningen etc altijd heel mooi. Maar in ons huis vind ik het moeilijk de juiste dingen aan de muur te plakken.
In mijn fijne kamertje (foto's volgen, is bijna opgeruimd :)) heb ik niet veel ruimte om iets op te hangen. Maar soms kom je een patroon tegen, dat moet je maken
Dat was het geval met dit BFC patroon.

 

Het meet ongeveer 70 x 50 cm.
Eerst heb ik bij de quiltwinkel stofjes gehaald.Toen die volgens patroon aan elkaar genaaid.
Vervolgens gesandwiched en geborduurd.
Zo leuk om te doen. Hij heet "Deep blue something'. omdat ik die donkerblauwe kleur zo mooi vond en omdat je quilts meestal een naam geeft. (zie eerder blog).

Bij Pfaff hadden ze een borduurkaart met patronen van huisjes en daar moest ik echt iets mee doen. Voor de liefhebbers: het is kaart nr 390.
De huisjes heb ik eerst geprint en op de ondergrond geprobeerd en toen geborduurd.
De verhoudingen kloppen totaal niet en dat maakt het nog leuker!


Kijk naar die details, zo leuk!

Bakery shop
Gedeelte van winkelcentrum.

 
Waslijntje met echte was!


O ja, weer een verjaardag vanmiddag, dus wat doe je dan? Juist, zakje maken! Deze is voor een meisje van 16 of 17. Kon ik ook weer eens mijn hotfix gebruiken...


Het is een patoon van http://www.urbanthreads.com/ Dat is een site met hele coole patronen. Veel skulls en rock-n-roll.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten