dinsdag 22 maart 2011

Rokjesdag!!!

Het is weer voorjaar en daar krijgt een mens toch energie van. Martin Bril had er zo'n mooie beschrijving voor met zijn term Rokjesdag. Want met zulk weer wil je alleen maar rokjes aan. Nou treft het dat ik nogal van rokjes maken en dragen hou. En omdat ik ze niet allemaal tegelijk kan dragen is zo'n blog toch een uitkomst! Ik kan ze dan allemaal tegelijk laten zien.


Dit is een heel oud rokje, om mee te beginnen. Deze draag ik niet meer. En nadat deze foto is genomen, heb ik hem in de zak voor kleren voor minder bedeelde mensen gestopt.
Hieronder zie je een detail dat ik erop geborduurd heb.


 Dit rokje  was een soort oefening met paspelzakken en hoe een spie middenin de stof te krijgen. Nou, da's aardig gelukt.

Deze draag ik vaak. Hij zit lekker, en het stofje blijft mooi. Kostte bij na niks, maar ziet er heel duur uit.
Eerlijk gezegd is dit een model uit de Burda uit 1986, dus deze heb ik niet zelf getekend


Dit is weer een eigen ontwerp. Ik wilde iets doen met een verhoogde taille en een rits aan de zijkant. En als je dan het juiste stofje vindt is dit het resultaat.



Ook een lekker rokje, heel simpel maar de stof doet genoeg. Ook toen ik het aan het maken was... Het leek wel of die stof groeide! Maar uiteindelijk heb ik hem getemd met een stevige voering. Altijd baas blijven over je stoffen :)

Tja, dan ga je een keer naar een outlet van Oilily... Daar kwam ik deze stof tegen. Een prikkelige .
wollen stof.  Helemaal geen fijne stof om te  verwerken. Maar toch wel leuk qua print. Dus voor moeder en dochter een rokje gemaakt.


Moeder 
 




Dochter 
Deze is gemaakt van een Burda patroon.
Als ik zo terugkijk valt het wel op dat ik van de ruitjes ben. Waarschijnlijk vanwege de uitdaging om de ruitjes doorlopend te krijgen. Want er is niets lelijkers dan ruitjes die niet doorlopen.
En toen had ik ook nog een leuk jurkje gemaakt in, verrassing, ruitjesstof! Het lijkt wel een tic. Moet ik toch iets aan doen. Dus wie weet binnenkort op dit blog, rokjes van andere stof :)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten