maandag 1 februari 2021

Het avontuur dat petjes borduren heet.

 Zo leuk dat mensen willen dat ik een petje voor hen borduur. Het was even zoeken naar de juiste pet, maar ik heb nu een behoorlijke voorraad van hele mooie en hele lelijke. Het borduren zelf gaat ook steeds beter. Ik weet waar ik op moet letten bij het in de ring doen en daardoor gaat het er steeds beter uit zien.

Deze zijn voor lieve Jolanda, haar boerderij heet zo. De Ringburg, niet Toine haha.
Voor lieve Tony the decorator heb ik er ook nog eentje gemaakt. 

Thuis ben ik lekker bezig geweest. Vooral zitten haken.
Deze heb ik opnieuw gemaakt en nog heb ik niet genoeg garen! Wat een narigheid. Ik kan niet eens naar de winkel om een bijpassend garen te kopen. Zo jammer dit. 
Gelukkig kan ik van de uitgehaalde dekentjes van de vorige post wel een mooie grote deken haken. Stel je voor dat je niks te doen zou hebben...

Dit kussen heb ik op verzoek van dochterlief nogmaals gewassen. Er zouden misschien wel pissebedden inzitten?!
Ik dacht dat hij wel wat zou krimpen als ik hem in de droger deed. Niet dus, hij is nog veel groter geworden! Het beste is, denk ik, om hem helemaal uit te halen en opnieuw te breien. Pffff, ik heb helemaal niks af, de laatste tijd. Zo, nu weer genoeg geklaagd, het is allemaal wat het is en voorlopig kan ik nog steeds doen wat ik wil, waar ik wil. Gek, dat je daar dankbaar voor moet zijn in een democratisch land...

Deze quilt is voorlopig ook nog niet af. Ik ben hem met de hand aan het quilten en heb daar niet altijd zin in. Hij wordt wel heel mooi, al zeg ik het zelf.


Gek van gadgets ben ik en altijd bezig met ernaar zoeken. Deze zag ik op YouTube en meteen besteld uiteraard. Het is een Aunt Becky (echt waar) en je gebruikt haar (!) net als een lepeltje aan de achterkant van de quilt. Op die manier krijg je geen gaatjes in je vinger. 
Na een vergelijkend warenonderzoek kan ik u meedelen dat ik hier niks mee kan. Ik houd het bij m'n oude vertrouwde theelepel. In het filmpje zie je dat de mevrouw met een langere naald en met een andere techniek quilt, misschien komt het daardoor.

Nu verder met de leaders and enders quilt. ik heb hem iets kleiner gemaakt omdat ik niet genoeg lichte stof had. Ik had beter moeten meten en dan had ik het met verschillende lichte lapjes kunnen doen. Nu geef ik er mijn eigen draai maar aan.
De quilt hangt op deze foto niet goed, maar anders kreeg ik hem niet goed in beeld.
Zo hoort hij eigenlijk. Nu verzinnen wat ik er omheen ga doen.
Ik heb namelijk nogal wat lapjes over...
Wellicht verwerk ik ze in de rand.
Nu ga ik de Bee van woensdag voorbereiden. Een speldenkussen of dit tasje. De dames mogen kiezen.









Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten