vrijdag 12 februari 2021

Nooit genoeg tassies

 Als je niks weet te doen, maak je gewoon een tasje. Op YouTube staat ontelbare filmpjes van handige tasjes. 

Afgelopen week met 2 bee dames een tasje gemaakt, maar die is zo lelijk geworden dat ik hem niet eens wil laten zien. Het patroon bleek niet helemaal te kloppen en dan ben ik er wel klaar mee! Wat een narigheid als iets toch niet klopt.

Nee, dan dat gratis patroon van Pattydoo. Dit is een Duitse site met allemaal leuke patronen. Lieve Marina attendeerde me hierop en ik ben er blij mee.

Samen met lieve Maris hebben we op donderdagmiddag (!) lekker zitten naaien. Perfect patroon en duidelijk filmpje erbij. Bij het patroon zit een beschrijving maar mijn Duits is een beetje roestig aangezien we al heel lang niet meer naar Zwitserland kunnen.

Op de één of andere manier is de foto van de binnenkanten verdwenen van m'n iPhone dus dan maar eentje van mijn eigen binnenkant.
Al met al een heel leuk ding die heel leuk was om te maken. 

Al tijden heb ik een aantal bakken vol met kleine stukken dun leer. Met dit project dachten lieve Maris en ik een deuk in deze voorraad te slaan. Niet gelukt maar wel aardig resultaat.
Eerst knipten we stukjes leer nog kleiner. De vorm van de naaimachine met een Frixionpen erop getekend en toen maar plakken. 
Het idee was dat het met een lijmpistool wel zou lukken. Niet dus, dat veroorzaakte alleen maar brandwonden op onze vingers. Elmer's school glue bleek ideaal te werken en toen waren we na een paar avondjes (toen nog wel) klaar met plakken.
Vervolgens een stoer touw erdoor en ophangen. Het dikke vilt trekt een beetje krom maar dat maakt niet uit.

Deze pet is voor de schoonvader van dochterlief en ik met m'n grote mond zei dat ik die wel kon borduren. Eerder had ik er eentje voor hem gemaakt, maar die was eigenlijk een beetje te klein, te laag.  Ja, maar deze bleek dus te hoog en mijn machine sloeg bijna op hol. Dan maar met een badge.
Ik heb hele mooie canvas en ongeveer een miljoen borduurpatronen op m'n computer.
Helaas niet van een eenvoudige rechthoek als applicatie. Ik heb ook geen borduursoftware waar ik dit mee zou kunnen maken. Maar wat een geluk dat lieve Marina dat wel heeft en kan. Binnen no time had ze een geschikte rechthoek gemaakt en toen kon ik gaan borduren. Dit is poging nummer drie, moet ik eerlijk zeggen want het erop naaien bleek ook lastiger dan ik gedacht had. Maar het is gelukt en weer iemand blij gemaakt. Daar doe ik het voor!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten