donderdag 21 januari 2021

Huiswerk

 Normaal gesproken vind ik het heel fijn om mijn Beatrix te zijn, maar ik vind het ook heel fijn om thuis op de bank te haken, breien of te quilten (met de hand).

Op het moment ben ik met een mandala bezig waar ik in eerste instantie niet genoeg garen voor bleek te hebben. Ik dacht dat het mooier zou zijn om met een kleinere naald te haken, maar dat bleek niet zo handig. Dus uitgehaald en opnieuw begonnen.

Met lieve Maris had ik het van de week over de babydekentjes die op de webshop staan. Sommigen daarvan hebben een hele stomme maat en dus ga ik die ook uithalen en groter haken. Of in ieder geval een handiger formaat.

Deze schatjes gaan eraan! 
Geeft niks, kan ik gewoon weer lekker haken.
Deze vriend had ik als kussenhoes gebreid om in Flims op de bank te leggen. Daar mogen geen kussenhoezen op met een rits omdat die de bank kunnen beschadigen. 
Het ding is echter heel erg uitgerekt en vies. Ik wilde hem al weggooien maar dochterlief wilde hem redden voor op haar bank. Ik heb hem opengemaakt en ga hem eerst dan maar eens wassen.
Kijk eens wat er klaar is! mijn Sunshine Frolics quilt. Zo leuk geworden. Het quilten ging geweldig met mijn Little Buddy. Daardoor kon ik eerst de bloemen quilten en daarna terugrollen en om de borduursels heen met een liniaal om het mooi recht te krijgen.
Ik had ff geen zin om het label vast te naaien. Leve vliesofix.
Ik was aan de bovenkant begonnen met mooie lussen en vergat dat prompt voor de rest van de randen. Nou ja, zie je niks van. Van het ophangsysteem zie je ook niks, maar op deze manier blijven je hoeken mooi rechtop.
Gisterochtend kwam lieve Net (officieel heet ze tante Jeanette) langs omdat ze een mondkapje nodig had en ze dacht dat ik die wel in voorraad zou hebben. Nee dus, maar een half uurtje later had je deze op haar toet. Haha weer gelukt, iemand blij gemaakt!
Afgelopen tijd heb ik heel veel filmpjes op YouTube zitten kijken van dames die tassen maken. De leukste is ongetwijfeld Lauren Mormino. Zij heeft een heel makkelijk template voor ritsen. Op Etsy verkopen ze een exemplaar van acryl maar die vond ik te duur. Ergens anders kwam ik deze papieren templates tegen. Die heb ik op dik karton geplakt en uitgesneden. Voor die 9" had ik nog ff geen dik genoeg karton, maar die gebruik ik ook niet zo vaak. Ik denk wel dat ik oom zaag ga vragen om ze voor me uit één stuk acryl te zagen.
Voor een opdracht heb ik ergens petten besteld. Kijkt u even mee, als je te schrieperig bent krijg je dus van die vage zomerpetten van dunne katoen in plaats van stevige canvas. Wat een rotzooi, maar helaas je probeert eens wat. De klant moet nog even wachten, want ik ga die rechter nog eens bestellen.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten