maandag 1 februari 2016

Super nuttige dag!

Vanmorgen had ik niet echt zin of plannen voor in mijn paleisje. Ik kwam binnen, zette de verwarming hoger, deed de lichten aan en zette koffie. En toen begon ik gewoon te oefenen met quilten op mijn Brother VR. En dat ging lekker!
Eerst gekeken wat leuk zou kunnen zijn als patroon en toen gewoon maar gedaan.
In het midden van het blok begon ik met een spiraalvorm en van daaruit maar slingeren.
Op de gekleurde delen van boven naar beneden genaaid en op de lichte delen schuine strepen gequilt.
Als dit nergens op lijkt geeft het niks want deze quilt was niet echt gelukt, qua kleur.
Ik vind het patroon nog steeds wel leuk. Ik heb het van YouTube van de Missouri Star Quilt Company. Dit heet dan de disappearing pinwheel 5 twist.
Hier zie je hoe ik in het midden een spiraal gemaakt heb en vandaar uit ga slingeren...

Als mijn schouders zeer gingen doen van het quilten ging ik verder met mijn 365 quilt challenge. Na het weekend loop ik altijd een paar dagen achter, aangezien ik in het weekend meestal thuis op de bank zit te haken.

De maand januari is nu klaar. Dit zijn ze alle 31 plus een extra blokje.
Dit is niet hoe de blokjes in de quilt komen. Ik heb ze random op de design wall geplakt. Het bruin komt niet zo lekker over maar het ziet er in het echt best aardig uit. Op naar februari!

Toen ik klaar was met de challenge ben ik verder gegaan met de herringbone quilt. Alle blokken zijn op maat gesneden met die handige bloc-loc liniaal.
Ik zou best wat willen doen met die flubbertjes die over zijn, maar ik heb geen idee wat. In de prullenmand dan maar.
Het blijkt dat ik genoeg stof erbij gekocht en gesneden had. De quilt wordt zelfs 5" hoger. Maar dat geeft niks, het is mijn eigen patroon.
Nog drie randen te gaan en die quilt is ook klaar om te quilten. Dit ga ik doen op vriend Hus met de dubbeltransport voet. 
Maar eerst mag deze vriend even naar de dokter. Het scherm reageert niet meer nadat lieve Angelique erop heeft zitten naaien (was vast niet jouw schuld) (tuurlijk niet).
Plan voor morgen is dus langs Los Naaimachines om mijn vriend na te laten kijken. En nog maar een stukje quilten. Ben ik goed voorbereid als de Vintage Girl aan de beurt is...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten