dinsdag 12 februari 2013

Dokterstas gemaakt!

Dit is toch wel eigenlijk de mooiste tas die ik tijdens deze opleiding bij Het Leerlokaal gemaakt heb.
Hij is van vrij dik, lichtbruin leer. Heel strak gehouden, het enige gekke is de lila voering en hij is doorgestikt met hetzelfde lila. En eigenlijk heet hij officieel een beugeltas...

 
Een mooie rits op de achterkant.


Een echte doktertas sluiting!


 Van binnen een zak met rits, telefoonzakjes en een zakje in het zijpand.
Het maken van deze tas was een heel interessant project. Met technieken die ik waarschijnlijk thuis niet zo snel meer zal toepassen. De baleinen aan de bovenkant moeten gebogen worden op een speciaal gemaakt blok. Als ik nog eens zo'n tas wil, ga ik wel even naar Arnhem om ze te laten buigen.
Het patroonmaken viel best mee, eigenlijk is het meer rekenwerk dan tekenwerk. En als ik zeg rekenwerk, bedoel ik eigenlijk hogere wiskunde! Gelukkig weet onze juf er heel veel van en is het zelfs bij mij goedgekomen.

Deze nieuwe vriend gaat niet op de site, maar hij mag meteen mee op vakantie!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten