maandag 5 maart 2012

Tutorial in het Engels!


Rory en Sadie vroegen in hun interview om een tutorial. Leek me leuk om te doen, ik heb al twee leuke op mijn blog geplaatst (zie balk bovenin). De grote uitdaging was dat de tekst in het Engels moest. Nou gaat het praten mij heel goed af, maar technisch schrijven is toch iets anders!

Eerst moest ik verzinnen wat ik dan kon laten zien. Het moest wel iets leuks zijn en iets waar je wat van leert.
Toen ik eenmaal bedacht had dat het een portemonneetje moest  worden ging het snel. Ik zag die skai liggen en dat patroontje stond gewoon voor m'n  neus op het scherm. Het moest zo wezen...

Het ging niet helemaal vanzelf. Ik ging het katoentje voor de voering even verstevigen. Maar blijkbaar stond de strijkbout een beetje te heet. Met gevolg dat de versteviging kromp en aan de bout bleef hangen!


Het ergste eraf geschraapt langs strijkplank, die kan ik dus meteen opnieuw overtrekken!


Wat een gedoe zeg, en ik doe het gewoon twee keer! Hoe gaat dat spreekwoord met die ezel ook al weer? Met schuurpapier voor quiltpatronen de strijkbout schoongemaakt, kon ik weer verder.

Nou ja, uiteindelijk is er een leuk portemonneetje uitgekomen en die tutorial ziet er ook niet slecht uit.

Ik wilde toen nog even wat expressiefs doen, haha. Daar ben ik niet van, weet ik nu. Ik had een mooi steampunk  (google maar even) plaatje gevonden en printte dat op canvas. Net als die foto's tegenwoordig. Ik had bedacht dat het leuk was om eroverheen te borduren. Bij mijn software zit een module waarmee je kunt tekenen. Die wilde ik wel een uitproberen.
Lukte allemaal leuk, alleen het plaatje op het canvas was groter dan het patroon...
Krijg je dit.


Het plaatje bewaar ik, want daar kan ik nog wel wat mee, maar die software. Die kijk ik voorlopig niet aan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten