maandag 22 september 2014

Nieuwe tutorial gemaakt

Dit wordt een beetje ingewikkeld bericht. Gisteren had ik zin om een bloem in foundation paper piecing te maken. Charise creates heeft echt mooie patronen en sommigen zijn gewoon gratis. Zo ook deze bloem. Eerder heb ik al die leuke naaimachine gemaakt. Deze zie je hieronder nog een keer terug.
Eerst lapjes uitgekozen voor de bloem en nu goed opletten:

Vrijdag heb ik stof gesneden voor een nieuwe quilt in zwart, wit en 2 kleuren beige.


Dichtbij kun je zien dat het verschillende tinten en motieven zijn. Toch moet ik er nog erg aan wennen en ik weet niet of dit ooit een quilt wordt!


Om deze quilt op mijn design wall te kunnen plakken, moest ik de naaimachine en nog een mug rug eraf halen. Waar kon ik dit zo gauw laten zonder dat het kreukelen zou?
Toen herinnerde ik me een filmpje op YouTube van Riley Blake waarin ze een handige map maken om quiltblokken in te bewaren en/of mee te nemen. Dit is de link naar dat filmpje
https://www.youtube.com/watch?v=-4eBjeP-Urs



Dit is mijn exemplaar geworden. En het werkt heel goed. Ik heb het uitgebreide model gemaakt met een zachte molton luier binnenin. Perfect!



Het werkt een beetje als een boek met maar een paar bladzijden. En de middelste bladzijden kun je ook nog naar binnen en naar buiten vouwen. Best leuk om ook weer eens met tafelzeil te werken. 
De beschrijving ervan met foto's staat onder tutorials op dit blog.

En nadat ik die map heb gemaakt kon ik mijn bloem gaan maken. En hij is prachtig geworden. Ik ga er een heel rijtje van maken, denk ik :p



Voor de workshops om de Bieb heb ik nog drie dingetjes gemaakt. Ik wil met dames die zin hebben deze kerstboom, kerstsok en dit kersthuisje voor de kerst gaan maken.




 En met mijn lieve moesje gaat het weer een stukje beter, hoera!!!








Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten