dinsdag 27 mei 2014

Veel begonnen, veel af te maken.

Deze week is een heerlijke week, tot zover dan. Ik ben aan een aantal dingen begonnen en weet gewoon niet wat als eerste af zal maken!
Van de overleden mevrouw had ik nog een sashiko quiltje liggen dat ik afgemaakt heb. Nu moet er alleen nog een bies omheen.
Van allerlei zachte flanellen stofjes heb ik een eenvoudige log cabin quilt gemaakt die nu ook alleen nog afgebiesd moet worden.
En voor mijn lieve nichtje, die binnenkort al weer drie jaar oud wordt, ben ik een tasje aan het maken. Zo leuk, bijna helemaal in the hoop!

Dat sashiko doe je met de hand en is heel rustgevend als je lekker op de bank ermee zit.
Meestal gebruik je een wat dikker katoenen garen en je probeert zoveel mogelijk aansluitend te stikken.






Met deze lapjes moet je niet een ingewikkeld blok maken, maar zo'n log cabin is precies mooi om een rustige zachte quilt te maken.
Na het biezen nog een sleeve eraan zodat ik hem kan ophangen en natuurlijk nog een  naam verzinnen.


Van leuke cupcakestof en rood met witte stippenstof maak ik een lief tasje voor mijn nichtje. Deze delen ga ik losknippen en dan aan elkaar zetten. Ik ga er ook nog een lief portemonneetje bij maken.
En dan ga ik ook maar weer eens de afwas doen, met de hand!
Enig al die mensen die mijn paleis bezoeken, maar misschien eens over gaan op plastic als dit zo doorgaat :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten