maandag 17 oktober 2011

Zuinigheid met vlijt...

Zuinigheid met vlijt, bouwt huizen als kastelen. Kakstoelen maakt mijn lieve moesje er altijd van.
Een oud gezegde, maar het is nog steeds een waar woord. Van nature ben ik helemaal niet zuinig. Ik leef met het idee dat ik overal voldoende van heb en dus niet zo zuinig hoef te zijn. We hebben het nu over spullen, materialen, dingen. Niet over mensen, dat is een heel ander onderwerp en in dat geval hoop ik dat ik zuinig genoeg ben...
Ik heb dus van alles een rustgevende hoeveelheid in huis. Veel mensen die in mijn fijne kamertje komen denken dat ze bij een kleine afdeling van Los Naaimachines terecht zijn gekomen, haha.
Ik grijp gewoon niet vaak mis en dat is wel zo prettig als je midden in een project zit.
Project hartjesgordijn nadert zijn einde, nog zo'n dertig hartjes aan elkaar zetten. Ik denk dat ik daarna even geen hartjes meer kan zien!
Maar waar ik heen wil is wat ik met de overtollige vulling van een hartje doe.
Die knip ik af als het hartje in elkaar zit en dan verzamel ik dat in een zakje...
En met die reepjes en plukjes vul ik mijn gebreide kerstballen dan weer! Tja, je kan het ook boven de prullenbak afknippen, toch?

Kijk nou toch hoe leuk die kerstballen worden!
Deze moet nog verder gevuld worden (had even geen vulsel meer, was ff klaar met hartjes naaien).
Deze is klaar op een ophanglusje na. Best lastig om die ballen in de goede vorm te krijgen..(hihi)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten