zaterdag 20 maart 2021

Ik voel me als nieuw!


 Wat is het toch heerlijk om naar de kapper te mogen! Met lieve Charlie en lieve zus Maris mochten we afgelopen donderdag (toen ik ook 25 jaar moeder was) naar de kapper. Alle drie weer mooi gekleurd en geknipt. Wat een heerlijkheid. Daar knap je zo van op.

Nu weer door met waar dit blog over gaat: wat ik allemaal maak.

Dit schattige speldenkussen met de Bee-dames gemaakt. Het was de bedoeling dat het groen boven zou zitten, maar ik had ff niet goed opgelet. Achteraf vind ik dit veel leuker dus niks aan de hand.
Dit heb ik met die  deksels gemaakt. Met hele fijne stof, een soort katoen met een laagje. Naait best lekker en we hebben meteen uitgeprobeerd of je erop kunt persen. Dat kan en met deze stof zijn Zuslief en ik al begonnen om leuke zwemtassen te maken. Binnenkort het resultaat.
Dit is het kussen dat ik eerder had uitgehaald. Nu overnieuw gebreid, maar ik wist natuurlijk niet meer hoeveel steken ik eerder had opgezet. Het is een iets ander modelletje geworden, maar lieve Nika is er blij mee.
Lieve Charlie laat even het resultaat zien van het vest dat ik voor haar gehaakt heb.
Veel te veel wol gekocht want ik had geen idee hoe groot het ding zou worden. Het was wel heel leuk haken. Ik begon met rood en haakte een zeshoek en daarna telkens rond met een andere kleur. Dan had de uiteindelijk twee helften die je aan de achterkant aan elkaar zette. Dan de schouders dicht en je hebt een vest! 
Het tasje voor lieve Ilse is ook klaar. Ik dacht het even te strijken, maar dat vond de stof  niet zo leuk. Er zit nu een vage smeltplek op 😖 Ik ga hem wel geven, maar als ze hem niet wil, snap ik het helemaal.
Echt zo suf, ben je helemaal klaar en dan verpruts je het. Ik was er ff helemaal klaar mee!
Dan maar simpel lapjes aan elkaar naaien. Dat kan ook nog helemaal mis gaan natuurlijk, maar voorlopig past het nog allemaal netjes aan elkaar.
Ik realiseer me opeens dat ik nog helemaal niks over deze quilt heb verteld...
Het is dus een quilt van een jelly roll met witte quiltstof. Je naait een witte strip tussen twee jelly roll strips en twee witte strips om één rode strip. Die genaaide stukken snijd je in kleinere stroken. Die zet je dan op een bepaalde manier aan elkaar tot je een leuke nine patch hebt. Die snijd je dan weer in stukken en die stukken zet je in stroken aan elkaar. (Bent u er nog?)
Hier zie je die stukken en stroken.
Dit de voorlopige stand. Wel grappig, want je kunt van tevoren dus niet bepalen hoe hij eruit gaat zien. Het wordt wel een lief dekentje.
Om de lelijke lapjes quilt heb ik op aanraden van mijn lieve Bee dames een gele rand gezet. Er moet nog meer omheen want ik wil hem groter hebben, maar ik heb nog niet de juiste inspiratie daarvoor.









Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten