donderdag 29 oktober 2020

Nee, geen nieuwe hobby erbij

 Gisteren met lieve Marina in Amsterdam bij een aardige mevrouw begonnen aan een 4-delige cursus lingerie maken. In vier lessen leren we, heel basic, om 2 soorten slips en een bh te tekenen en te naaien.

Gelukkig hebben we allebei wat ervaring met patroon tekenen dus dat was geen probleem. Je kon ter plaatse een setje kopen waarin alles zit om de lingerie te maken.

Ik heb paars gekozen.

Alles zit er bij: stof, voering, kant en band. Heel leuk en de volgende keer gaan we naaien.

Best leuk, want dat gaan we doen op de oude machine van onze moeders! Het lijkt me enig om te doen maar het wordt geen nieuwe hobby.

Mijn echte hobby blijft toch naast haken, quilten.

Deze week het lieve Pooh dekentje afgemaakt.

De voorkant langs de buitenkanten gequild met zwart garen. Toen was het nog een beetje los allemaal dus met glimgaren een zwikkie sterren erop genaaid.
Elke quilt heeft een naam, maar deze is gewoon voor lieve Pip.

En dan ziet de achterkant er zo uit. Je kunt Pooh en z'n vriendjes nog goed onderscheiden als je goed kijkt...

Nadat we klaar waren bleek de winkel Kantje boord heel dichtbij te zitten. Dus erheen en natuurlijk weer wat lapjes gescoord! 

Green Tea and sweet beans ben ik in 2018 begonnen bij de quilt winkel Margreet Otto. Nu is hij eindelijk af. Op mijn grote/kleine quiltmachine doorgequild. Heel veel werk maar zeker de moeite waard en ik heb er heel veel van geleerd.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten