dinsdag 17 november 2015

You don't know what you got till it's gone

Dat geldt voor heel veel dingen in het leven. Zaterdag heb ik vriend Hus weggebracht voor onderhoud en ik mis hem nu al! Kijk eens hoe leeg z'n plekje is. Op de foto kun je nog wel zien dat lieve Mariska en ik vrijdag bezig zijn geweest om te kijken wat voor leuke steekjes er eigenlijk op zo'n machine zitten. Dat bleken er best veel te zijn.
Gisteren heb ik lekker thuis gerommeld want: Ik zal het maar vertellen, gisteren ben ik 50(?!) geworden. Te belachelijk voor woorden natuurlijk maar het is nou eenmaal zo. Maar wat is het toch enig om tegenwoordig jarig te zijn. Al die leuke berichtjes op je telefoon en Facebook, heerlijk. Maar ook vooral omdat ik van die lieve vriendinnen heb die me zondagavond heel erg verrast hebben met een Sarah in de tuin.
Geen moment heb ik eraan gedacht dat ze dit wel eens zouden kunnen doen. En m'n eigen grote dochter zat ook in het complot!
Ze hebben een lelijke pop met een nog lelijkere machine in m'n tuin gezet en de ramen beplakt met verbal abuse zodat heb binnen gewoon donker was! binnen  hingen  slingers en ballonnen. En er stond een opblaas Sarah op de bank. Zo leuk, ik heb dubbel gelegen. Dank lieve Lien, Maroes, Liek, Pien en Manon. Jullie zijn kanjers!

Zo, nu weer terug naar crea in de Bea. Dat staat tenslotte op ook mijn raam: Liever naald en draad dan spons en zeem. Helemaal waar!

Het kleine quiltje dat ik met de hand gemaakt heb is doorgeregen. 
De achterkant heb ik van twee aardige lapjes gemaakt.
En ik ga waarschijnlijk met verschillende kleuren  met de hand quilten.
Als je goed kijkt zie je twee kleuren rijgdraad zitten. Ik begon met dat witte. Dat is vrij glad garen maar het rijgt wel heel makkelijk. Voor de zekerheid keek ik halverwege het rijgen nog even op YouTube of ik het wel goed deed. De mevrouw daar vertelde mij ( nou ja, mij niet persoonlijk natuurlijk) dat ik een beetje stroef garen moest gebruiken. dus toch maar op zoek naar ouderwets rijggaren. Dat is dat gele garen.
Nu verder met deze sokjes die ik vorig jaar gekocht heb en deze kerst wel eens leuk als decoratie wil gebruiken. Ik heb ze allemaal met strijkbare fiberfill bestreken en bij de meeste een muziekstofje aan de achterkant genaaid. Een aantal heb ik al helemaal af en leukgemaakt, maar het restant wil ik op vriend Hus mooimaken met glimmende draadjes. En dat kan nu niet, want ik kan hem pas zaterdag ophalen en dan ben ik waarschijnlijk een beetje brak van mijn feestje op vrijdag...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten