dinsdag 20 januari 2015

Helemaal van het haken!

De tweede serie haakworkshops is inmiddels van start gegaan en ik heb 7 dames die het leuk vonden om door mij wat wijzer gemaakt te worden. In deze serie gaan we geen gekke steken leren maar meer dingen maken. Als eerste hebben we een lief hartje met roosje en blaadjes gemaakt.
 

Hoe schattig is dat? En wat leuk dat een aantal dames gewoon thuis nog even door is gegaan en nog meer hartjes hebben gehaakt? En het is ook zo leuk om een mevrouw haken te leren vanaf het eerste begin. Zulk dankbaar werk!

Deze week zijn we begonnen met een proeflapje haken voor een pannenlap in Tunische haaksteek.
De pannenlap wordt het mooist van dikke katoen of een paar dunne draadjes. In ieder geval met een een wat dikkere haakpen. Jammer dat die Tunische haakpennen zo lastig te krijgen zijn.


De voorkant wordt gehaakt in een variatie op de standaard Tunische haaksteek die we gebruiken voor de achterkant.


Volgende week gaan we verder, ik heb er nu al zin in!
Net als in de volgende Haak-inn in mijn paleisje. Hopelijk komen er iets meer dames hoewel de eerste keer met één dame ook best gezellig was.

En tussendoor begonnen met The Farmer's Wife quilt. Ik probeer hem te maken in een beetje retro stofjes. Aangezien ik niet zo'n hele grote quilt wil maken moet ik een keuze maken  uit de 121 blokken. Ik heb er 50 uitgekozen maar die selectie kan zomaar wijzigen.
 Zo fijn dat ik weer eens op mijn kleine Featherweight kan naaien. Eigenlijk geeft hij een beter resultaat dan de Bernina. Maar samen doen ze het helemaal fijn. De Singer voor de kwart inch naden en de Bernina voor de diagonale stiksels om half square triangles (HST) te maken, want die heeft zo'n handige onderplaat.








Klein maar fijn!


Deze vijf blokken vind ik voorlopig wel leuk.


En dit is dan de bende die je krijgt als je telkens een ander stofje gebruikt...




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten