zaterdag 26 oktober 2013

In de ban van de portemonnees

Sinds ik in Arnhem geleerd heb om portemonnees te maken, of beter gezegd, beursjes, kan ik bijna niet stoppen met beursjes maken!
Die bruine is natuurlijk helemaal goed gelukt. Maar ik was helemaal vergeten deze roze te laten zien. Hij staat wel op mijn website en op Facebook maar nog niet op mijn Blog!!
Verkeerde volgorde. Maar nu rechtgezet.



En dan nu dit rode schatje. Met een lief eekhoorntje erop geborduurd. En er ligt er al weer eentje in de maak. Zo leuk om te doen.

Deze week best veel nieuwe gereedschappen erbij gekocht. Altijd fijn om je collectie uit te breiden met handige dingetjes.



 Meten is weten, dat geldt heel erg bij het maken van mijn tassen. Dus een liniaal van 1 meter, 25 centimeter en 15 centimeter gekocht. Zo blij mee, want deze dunne werken veel preciezer dan die normale linialen van 30 centimeter. Vooral die van een meter is fijn om lange stukken te snijden.
Ook een schoenmakersmes gekocht. Bij Bol.com! Die verkopen echt alles tegenwoordig. Ik ben bang dat het nog wel een beetje geslepen moet worden. Maar verder kan ik er goed dingen mee schalmen die niet met de machine kunnen.


Verder nog een nieuw klein schaartje, aangezien ik mijn vorige in Arnhem kwijt ben geraakt :(
Ook handig is een scherpe pen of kraspen. Kun je goed dingen mee aangeven op leer. Ook meteen maar een nieuw stanley mesje meegenomen. De oude was bijna niet meer te gebruiken.
Dat gekke ding dat er bij ligt is om verschillende vormen uit te snijden of tekenenen. Dit is de uitsnede van mijn hand.
Hoe ik het precies kan gebruiken weet ik ook nog niet, maar daar kom ik wel achter...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten