vrijdag 16 juli 2021

Veel gemaakt en bijna een nieuwe hobby

 Het is ff geleden, maar eindelijk heb ik tijd en zin om een post te maken. De afgelopen 3 maanden heb ik van alles gemaakt en dat zal ik laten zien, voorzien van commentaar. Dat is uiteindelijk het doel van dit blog...

Eerst maar baby dingen. Een vriendin van oudste dochter heeft een zoontje gekregen en de vriendin vroeg me om Disney figuurtjes te borduren om in een lijstje te doen voor op de babykamer. Op vilt borduren geeft altijd een mooi vol effect. 
Ik heb eerder voor haar dochter een mooie Pooh quilt gemaakt. Kijk  maar even terug, ergens in oktober vorig jaar. Ik heb geprobeerd een link te maken, maar dat lukt niet, sorry en helaas.

Voor het ventje heb ik ook nog een leuke slab en pet geborduurd.
Het kleine petje (waar ik er per ongeluk 10 van heb besteld) ging niet in m'n pettenframe maar ik kon eindelijk de hele kleine ring van mijn Brother VR gebruiken. Werkt perfect en zo geel op geel is echt leuk geworden. 
Ook nog een knuffeldoekje gemaakt, dat was lang geleden!
     
Nog een baby in de vriendenkring van dochterlief. Deze keer een meisje en ook daar was het thema Disney. Geen Pooh maar meer prinsessen. Dochter wist alleen niet meer welke, dus dan maar een kroontje.
Ook nog mijn nichtje en neefjes blij gemaakt. In mijn vorige post heb ik laten zien dat ik voor de klus van manlief t-shirts had bedrukt. Toen wilde de hele familie zulke shirts maar voor de kinderen toch maar wat leuks op de voorkant gemaakt.
Mooie paardjes van flock. 
Voor de 'mannen' een stoer Nerf gun.

Mijn lieve nichtje is in de tussentijd ook nog jarig geweest en aangezien ze binaire puzzels heel leuk vindt om te doen heb ik er maar eentje op een shirt gedrukt.
Ook nog een partyshirt erbij omdat er twee shirts in een verpakking van de Hema zitten.

Zo, nu weer grote mensen dingen.
In de titel staat bijna een nieuwe hobby en dat klopt. Want met lieve Marina ga ik regelmatig naar Kantje Boord in Amsterdam en daar kun je dus pakketten kopen om een Bralette te maken. Een soort topje/bh. Zit heerlijk zonder beugels en past heel goed. Dat zeggen de dames waar ik hem voor gemaakt heb, nog steeds geen eentje voor mezelf gemaakt.
Dit is de eerste die ik gemaakt heb. Van de andere heb ik geen foto gemaakt, stom.
Het is dus heel leuk om te doen, maar alles wat ik over heb gaat naar lieve Marina die er slips van maakt of ander mooi ondergoed. 
Voor broerlief mocht ik 8 handdoeken borduren. Met dank aan Petra Baas die heel snel het patroon gedigitaliseerd had.

Iets wat ik niet gemaakt heb maar wel heel leuk vind en dus een mooi plekje in de Beatrix heb gegeven is dit schilderij. Hoe leuk, al die knoopjes?
Met de Bee dames gaan we de volgende keer deze portemonnee maken. Het is een gratis patroon dat ik kreeg via het YouTube kanaal "Haus mit dem Rosensofa" Zij legt heel goed uit hoe je het ding in elkaar krijgt. 
Ik heb hem hier van skai gemaakt en dat werkt niet zo lekker. Het rekt teveel en dus heb ik hem niet helemaal afgemaakt. De binnenkant is van Snap Pap, een soort naaibaar karton. Volgende week ga ik hem met de dames maken van kurk, dat moet goed gaan.
Hier zit de quilt met heel veel lapjes op de long arm. Ik zag dat ik er in april mee begonnen ben, dus best snel gedaan. Elke keer als ik in de Beatrix ben quilt ik minstens één lengte. Zo is het niet zo veel in één keer. Het is best een hele grote quilt!
Deze quilt is niet zo heel erg groot, maar was wel leuk om te maken. Het is een patroon van Marlies Mansveld. Zij is erg actief met workshops online en met advies op Facebook. 
Elk blok is anders gequilt met linialen van Westalee. Zo leuk om te doen en zo is het een echte samplerquilt geworden.
De quilt van  Jen Kingwell  Long time gone, schiet ook al lekker op.
Ik was echt van plan om eerst alle blokken te maken en deze dan pas aan elkaar te zetten. Helaas, ik kon me niet bedwingen. Ik ben heel tevreden met de gekozen sashing (repen tussen de blokken).
Nog een stuk of 10 blokken en ik kan hem helemaal in elkaar zetten. Wordt superleuk!
In de tussentijd in onze lieve zoon verhuisd naar Amsterdam. Helaas konden we hem niet helpen met verhuizen (later meer) maar natuurlijk kan ik wel kussens voor hem maken. Deze stof had ik al jaren in huis en hij vond het prachtig. Fijn hè, iemand blij maken.
Door hele nare omstandigheden moesten manlief en ik in mei plotseling naar Engeland. Mijn lieve schoonmoeder was heel ziek en is uiteindelijk ook overleden. Het was een hele bizarre twee weken die nog erger werden gemaakt door die hele C-vid shit!!
Maar er zat wel een klein voordeel aan.
Ik kon een quiltliniaal van Missouri Star online kopen bij the Quiltshop UK. Deze zag ik elke keer in de filmpjes met Jenny Doan en die wilde ik hebben. Dus besteld en de volgende dag in huis (in Engeland).
Toen ik hem thuis in Nederland ging gebruiken bleek hij echter heel erg af te wijken!
Ik heb er een mailtje aan gewaagd, naar de webshop. Wat denk je? Krijg ik gewoon een nieuwe! Wat een goede service! Gelukkig is de nieuwe wel goed.

Zo ziet de oprit van de Beatrix er tegenwoordig uit. Het is geen kale landingsbaan meer. Erachter heb ik een gezellige picknick bank en een kleine loungebank van steigerhout gezet. Zo gezellig geworden. Nu is het binnen en buiten my happy place.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten