woensdag 30 november 2016

Kussens naaien met lieve Ilse.

Wat een leuke dag hebben lieve Ilse en ik vandaag gehad! Voor een rieten hangstoel die ooit van mij was maar bij Ilse veel beter uitkomt, hebben we vandaag samen kussens gemaakt.
Eén om op te zitten en eentje om lekker tegenaan te leunen.
Zo ziet hij eruit met een tijdelijk kussen:
Dat moet beter! Dus we tekenden een patroon en gingen knippen en naaien.
Goeie ouwe Bernina lockmachine had een beetje last van de kou en wilde eerst niet, maar na een paar minuutjes ging hij weer als een zonnetje.
Ilse in actie. En als je dan zo goed samenwerkt krijg je dit
De kleur is in het echt nog leuker, heel mooi. Samen waren we supertrots op het resultaat. Binnenkort vast een foto van de stoel in vol ornaat.

Daarna heb ik eindelijk het naaimapje van Cotton Way afgemaakt. Daar zit een met de hand geborduurde rand in en borduren met de hand doe ik thuis. Toen dat klaar was naaide ik deze rand in de Beatrix met de machine aan de gekleurde lapjes. Toen weer mee naar huis voor nog een stiksteekrandje en klaar. Niet! Ik had de rand verkeerd om genaaid dus uitgehaald en toen thuis weer stiksteekrandje geborduurd. Daarna weer terug naar de Beatrix en eindelijk in elkaar gezet...
Wel heel schattig geworden!
Dit is de binnenkant met dat mooie bijna doorzichtige vinyl (bedankt, Magda en Maris)
Hij gaat mee naar huis, denk ik. Of nog een paar keer heen en weer, hihi.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten