donderdag 14 april 2016

TBT en een naaivoet geschuurd (?!)

Ik ben volop met het Log Cabin adventure bezig. 28 blokken die niet veel verschillen in elkaar zetten. Dat is een hele klus en op z'n tijd best saai. Als je dan ook nog dit krijgt, wordt het allemaal niet veel leuker...
Zo irritant, dit. Geen idee hoe dit komt maar ik heb eerst mijn naaivoet maar eens geschuurd. Een stukje schuurpapier op maat geknipt (goed voor je schaar, of niet?) en dat er eens lekker doorheen geraagd.
Het heeft voor m'n gevoel wel een beetje geholpen. Misschien toch maar een originele Bernina voet kopen. Dit is een goedkopere variant waar je ook andere voeten aan kan klikken. Misschien tijd om weer eens Los Naaimachines te gaan bezoeken.
En wat ik bedoelde met saai zie je hier. Een grote hoop HST die nog getrimd moeten worden.
Ik heb nog niet precies geteld, het kan zo maar zijn dat ik er nog eens zoveel moet maken!
Het wordt wel een leuk blokje. Hopelijk komen mijn groene stofjes van Quiltwinkel Margreet Otto snel.
Niet dat ik me zal vervelen, hoor. Thuis heb ik het april blok van The joys of life op theezakjespapier overgetrokken.
Ik heb zo'n zin om te beginnen! Lekker paper piecen!

En binnenkort heb ik perfect licht op mijn werk. In plaats van deze hele, lelijke tl balken krijg ik (nou ja krijgen, een bedrijf stuurt meestal een factuur) nieuwe armaturen met daglicht.
Deze zullen op de juiste plaats komen zodat ik met goed licht nog beter kan werken! Kan niet wachten.

In de wekelijkse terugblik op oude berichten een vervolg op de vorige TBT. Gewoon vanwege het lieve snoetje van jongste dochter.
*********************************************************************************
het ontwerp is een jurk! (31 mei 2012)

Soms is het zo leuk dat je kunt naaien! Een tijdje geleden liet ik het ontwerp van een jurkje van mijn jongste dochter zien. Of ik dat in het echt kon maken. Na een avondje tekenen op naailes en een middag naaien was het gelukt!
Het gezicht van mijn kleine meissie was onbetaalbaar. Ze was zo blij met het resultaat. En het is een heel leuk jurkje geworden.
Hier nog even het ontwerp.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten