maandag 11 januari 2016

Flipflops borduren!

Vandaag kon ik bijna niet kiezen wat ik zou gaan doen:
  • een quiltlabel maken voor de Pervalong die ik van het weekend heb gewassen en gedroogd. Hij is prachtig rommelig geworden. Tipje: probeer lijnen van een friction pen niet met de föhn te laten verdwijnen. Die houdt er dan meteen mee op!
  • Verder met m'n 'herringbone' quilt. Een quilt die ik al heel lang wil maken. Heel simpel met heel veel half square triangles. 
     Ik heb echt m'n best gedaan om dit zo netjes mogelijk te doen en dat lukt aardig. 
     Kijk ff van dichtbij, het is zo fijn als het zo precies past. Kwestie van precies meten, snijden en naaien.
  • of dan toch eerst mijn spulletjes opbergen die ik van het weekend heb gekocht in Utrecht. Daar was een beurs van de Branchevereniging mode ambachten. Samen met lieve Angelique heb ik daar lekker even lopen struinen. Ik ben heel blij met de fijne cementlijm, zwart tape (bijna opgemaakt door lieve Marina, haha), een handig tangetje om beugeltasjes makkelijker te maken, drukkers (Marina...) en een soort sponsjes om de zijkant van leer mee te verven.
     Nee, eerst ga ik slippers of flipflops borduren! Bij The Bean Stitch  gekocht om te zien of deze patronen mooi borduren. Op de site stonden heel veel verschillende patroontjes, zo leuk!
Maar de slippers vond ik toch het leukst. Geborduurd op dun leer, daar heb ik zat van.
Net als ringen en musketon haken...
En dan ziet het er zo uit. 
Veel geleerd van zo'n eerste poging, maar ik ga er nog veel meer maken. Ik ga ook proberen om er zelf eentje te digitaliseren. Ik begin gewoon met een simpele vorm en binnen no time ben ik nog steeds met simpele vormen bezig. Ik ben een simpele ziel..
En dan is er ook altijd wat te haken. Deze sjaal heb ik al eerder gemaakt in het bruin met blauw, zie een eerdere post. Ik vond dat toen zo leuk om te doen, dus ik heb er gewoon nog één gemaakt. 
En afgelopen vrijdag begonnen met de CAL 2016 met bolletjes wol die ik nog had. 
Morgen ga ik naar het Quilters Palet in Den Haag om nog wat extra stof te halen voor de Herringbone. Ik moet nog erg leren hoeveel stof je nodig hebt voor een quilt...
En woensdag langs Echtstudio in Alphen om wol voor de CAL te halen. 
Ik hou zo van hobbyspullenshoppen!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten