woensdag 13 januari 2016

De buit is (bijna) binnen

Gisteren naar het Quilters Palet in Den Haag gereden om stof te kopen voor de herringbone quilt. Zie post van eergisteren. Toch jammer dat ik terug moest omdat ik dus niet wist wat het kleurnummer van de grijze stof is. Jammer om twee redenen: het is niet naast de deur en de manier waarop je daar geholpen wordt. Echt niet aardig! Sorry dames van deze winkel, maar een beetje vriendelijkheid en interactie met een klant kan echt geen kwaad...
Genoeg, door naar de Leerlooier. Helemaal aan de andere kant van Den Haag maar dat was ik ff vergeten!
Toch nog wat gescoord. Holpijpen om gaten in leer te maken zijn altijd handig. Van lieverlee krijg ik zo alle maten.
En wat een leuke holnietjes. Ach, die komen ooit wel weer eens van pas.
Vanmorgen naar Echtstudio om wol te halen voor de CAL2016. (Heb ik 'm nou eerder CAL2015 genoemd?) Maar helaas, het was er nog niet. Wel wol gekocht voor een te haken omslagdoek, heerlijk om te doen. Vanavond op de bank een patroon zoeken! En ook een bol mooi rood, die past misschien wel bij de andere kleurtjes van de CAL.
Wat ik gisteren ook nog gedaan heb, samen met dochterlief? Een tatoeage laten zetten. Bij Studio Apart in Waddinxveen. Wat zijn we er allebei blij mee! Er staat "Sic erat in fatis" Zo heet ook het boek over mijn lieve moeders leven en het betekent zoveel als: zo heeft het moeten zijn.
Als je goed kijkt op bovenstaande foto zie je dat ik een tas vast heb. Dat is dus de tas dat ik gemaakt heb van zwart leer. Dit model heb ik al meerdere keren gemaakt, het is een heel fijne maat en niet heel moeilijk om te maken. 
Dat is wel belangrijk want het is best lang geleden dat ik een tas gemaakt heb. 
Eindelijk deze mooie stof gebruikt voor de voering.
Strak stikwerk op de zijkant...

Maandag begon ik met de optie om een quiltlabel te maken voor de Pervalong. Dat heb ik inmiddels ook gedaan. Twee zelfs. De eerste versie vond ik wel heeeeel saai:
Bij nummer twee een beetje gespeeld met kleuren. Dit is geborduurd op andere stof en dat borduurde niet zo mooi. Toch gaat deze op de quilt want hij is niet zo saai. Het ding zit op de achterkant, hè...
Nu maar verder met vierkanten snijden van de grijze en witte stof. Ik hoef nog maar 110 HST's te maken. Toch maar eens gaan nadenken wat ik hierna ga maken. Heerlijk vooruitzicht!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten