dinsdag 6 oktober 2015

In de voorbereiding voor wat nieuws.

Ik ga nog niet vertellen wat het is maar ik hoop dat het een beetje leuk wordt. Binnenkort meer.
Nu vertellen over gisteren. Toen was lieve Marina bij me in mijn paleisje. Zij mag leren jasjes maken voor een mannenzanggroep die heel populair is in de regio. Beter gezegd het zijn drie mannen die leuke meezingers zingen en overal een feestje bouwen. Ze willen dus leren jasjes met van alles erop en eraan. En lieve Marina denkt dat ik haar daar bij kan helpen...
Het was heel gezellig en ik heb ook nog wat gedaan. Ik heb een paar fourpatches genaaid.
 En daar vervolgens disappearing fourpatches mee gemaakt. Wordt misschien wel een turorial.
In dat geval ga ik deze niet gebruiken want de middelste stroken zijn niet smal genoeg gesneden waardoor het blok 4 fourpatches aan elkaar lijkt te zijn
Wel een leuke kleurcombinatie geworden, dat geel met groen. Dus uiteindelijk een goede oefening om beter te worden met kleuren. Ook niet onbelangrijk als je een leuke quilt wilt maken.

Ook aan de gang geweest met ninepatches:
Dit blok was uitgangspunt en toen heb ik dat gewoon horizontaal en verticaal door de midden gesneden.
Moet je kijken hoeveel variaties je dan krijgt als je gaat draaien met de nieuwe blokjes!
 Middelste rode blok naar buiten gedraaid.
 Toen alle blokjes een kwart slag met de klok mee gedraaid.
 Het middelste rode blok nu doormidden aan de buitenkant
Tenslotte deze, ik weet niet meer hoe ik dit voor elkaar gekregen heb maar het ziet er leuk uit!

Zo ben je toch lekker een dagje bezig. Ik kan het je aanbevelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten