donderdag 27 augustus 2015

Churndash donderdag

Gisteren was het heel gezellig in mijn paleisje want lieve Angelique kwam weer knutselen. Zij is ook helemaal om en is aan het patchen geslagen, haha!
Het was heel fijn om samen lekker bezig te zijn.
Ik ben weer verder gegaan met mijn Christmas quilt en alle patroontjes voor applicatie zijn geknipt.
Tussen de paneeltjes komen churn dash blokken. Dit is een heel eenvoudig blok om te maken:
4 HST, 8 strookjes aan elkaar en een middenlapje.

Dan krijg je dit blok:


Voor deze quilt heb ik er 4 per paneel nodig en dan nog 2 in de rand. In totaal 18 blokken zitten maken deze donderdag!
Ik had alles netjes gesneden en gesorteerd, de aantallen had ik niet helemaal goed, maar in ieder geval had ik niet te weinig lapjes.


Nu ga ik het appliceren voorbereiden. De plaatsing van de applicaties op de panelen gaat met mijn lichtbak of transferen met de strijkbout Er zit transferpapier in het pakket.  Even kijken hoe het gaat met beide mogelijkheden. 
Aangezien ik natuurlijk kleine speldjes heb gekocht die handig schijnen te zijn bij het appliceren, moest voor die schattige speldjes ook een lief speldenkussen maken:


In een leuk potje van de kringloopwinkel hele leuke stof met allemaal naaibenodigdheden erop. Het is gelukt om een speldenkussen bovenop te krijgen!
Geen idee of ik de speldjes ooit ga gebruiken maar ik zie me al helemaal zitten in mijn nieuw bestelde luie stoel! Dat wordt genieten!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten