dinsdag 7 oktober 2014

Op verzoek en lekker voor mezelf gemaakt.

Soms is het heel fijn als iemand je vraagt iets te maken. Vooral als je zelf even (heel even maar) geen inspiratie hebt. 
Jongste dochter wilde voor haar kamer graag een kussen. Weken geleden heeft ze daar de stof al voor uitgezocht in mijn fijne opslagkamer, maar het kwam er maar niet van het kussen te maken.
Vorige week dan eindelijk maar eens begonnen. Eerst lange stroken gemaakt om te rimpelen. Fleece geknipt (had ik de stof gewoon twee keer geknipt, maar dat weet dochterlief niet). Het rimpelen had ik jaren niet gedaan en ik moest even goed nadenken hoe dat ook al weer moet. Ik heb het op de machine gedaan met een lange rijgsteek, die ik dan weer aantrek. Ik had het ook op de lockmachine kunnen doen, maar ons bent zunig en dat kost me te veel draad.
Het was heel onhandig om het kussen dicht te naaien, daarvoor moest ik mijn machine helemaal dwars op tafel zetten!


Ook van dichtbij is het mooi geworden. Al moest ik me ernstig inhouden om er niet iets liefs op te borduren.





Maar dochter is helemaal gelukkig met het eindresultaat en daar doe je het toch voor!

Voor de haakworkshop heb ik deze en vorige week deze twee steken voorbereid. Ze zien er een beetje hetzelfde uit maar zijn toch best anders in uitvoering. Boven is de seed stitch en onder de verspringende knoopsteek.


En in december hebben we nog drie avonden ingepland om kerstworkshops te geven. Op deze avonden kun je naaien, breien en haken! Het moet toch stormlopen!! Deze kerstboompjes en engeltjes zijn zo leuk om te maken. Die komen dit jaar zeker in de boom terecht.





Niet op verzoek of in opdracht deze kleuringe sjaal maar gewoon fijn om te maken. Als je op zoek bent naar leuke steken om in de workshop te leren, kom je van alles tegen. En deze zigzagsteek vond ik wel heel leuk. Wel lastig om te doen, want je moet de hele tijd goed opletten en tellen.



Natuurlijk moest er ook nog gepatched worden. Ik ben begonnen met een heel leuk project: een quilt van allemaal garenklossen! Allerlei soorten en maten, zo leuk om te doen. De blokken zijn vrij snel klaar maar het is belangrijk om heel precies te werken. En dankzij een nieuw soort van liniaal is die quarter inch helemaal geen probleem meer.

Wat is dat een handig ding, die Angler 2.Je plakt hem hem met tape op je naaimachine en dan kun je heel veel handige lijnen die daarop staan gebruiken.


Ik heb mezelf nog meer cadeau gedaan afgelopen week:

Het boek van de Farmer's wife Quilt. Een leuk boek met het hele verhaal over de Farmer's wife quilt en ook alle blokpatronen op cd erbij. Heel fijn om zo nu en dan een blok hiervan in elkaar te zetten. Ik denk dat ik hem in mooie oude kleuren ga maken.
















 Een corner trimmer van Marti Michell en een handige liniaal om borders mooi in verstek te maken heb ik ook nog aan de verzameling hebbedingen toegevoegd. Je weet maar nooit wanneer je dat nodig hebt. Net als van dat handige tape dat je op een liniaal plakt. Zo kun je makkelijk bijvoorbeeld stroken van een bepaalde breedte snijden.



En dan nog iets gekregen! Zo aardig, van de meneer waarvan ik mijn kleine Featherweight heb gekocht. Het was niet helemaal goed gegaan met de motor en deze kreeg ik ter compensatie. Dank je wel, Niels!


Bijna klaar met mijn waslijst van leuke dingen (die kan toch nooit te lang zijn, hè):
Mijn ouderwetse wasbakje heb ik een ouderwets rokje gegeven. Je zat nog steeds tegen een lelijke pijp aan te kijken en dit vond ik er perfect bij passen.


Een lekker tuttig kruissteekpatroontje doet het heel goed. 


En om het

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten