zaterdag 25 januari 2014

twee nieuwe virussen opgelopen!

Maar wel leuk virussen. Het zijn creatieve en daar is niks mis mee. Allereerst ben ik weer aangestoken door het haakvirus. Wat is het heerlijk om lekker op de bank te zitten en een eind weghaken. Het ontspant en geeft snel resultaat. Na een paar proefdingetjes die je kunt zien in mijn vorige bericht ben ik nu met het echte werk begonnen. Een grote sprei of lappendeken voor in mijn nieuwe atelier. Het lijkt me leuk om deze over de bank of stoel die daar komt te leggen.
Het patroon komt van http://notyouraveragecrochet.com/as-we-go-stripey-blanket/
Het is heel goed te volgen en ik vond het niet echt nodig om zelf een patroon te gaan verzinnen als deze al zo leuk is.
Ik ben nu zo ver:


Totaal andere kleuren dan het origineel, maar ik ben een beetje een zeikerd soms. Dus eerste maar eens met goedkope bolletjes van de Zeeman en Hema en nog meer goedkope winkels aan de slag gegaan.

Ik koop dan wel op internet weer dure haakpennen, haha.  Maar deze werken wel heel fijn. Dus zullen we het maar een investering noemen...

 En voor virus nummer twee, quilten, heb ik ook van alles op internet gekocht.
Jaren geleden heb ik al eens een cursus quilten met de hand gedaan. Ik denk in 2006! Die quilt heb ik nog steeds niet afgemaakt, maar dat komt ooit nog wel.
Op youtube heb ik een mevrouw gevonden die allerlei technieken voordoet op een heel makkelijke manier.
Ze werkt met voorgesneden stofjes en ze vindt alles 'darling'. Zo leuk. Dus op die site heb ik wat layer cakes (pakket met lapjes van 10x10 inch), charm packs (pakketje met lapjes van 5x5 inch) en nog wat leuke mallen om lapjes uit te snijden besteld. Ik zal nu geduld moeten hebben want het is een Amerikaanse site...

 Op een Nederlandse site heb ik een handige liniaal gevonden om cirkels te maken, foundation paper voor foundation piecing, een handige liniaal om precies een kwart inch naad af te snijden en een fijne vingerhoed.

Mocht het lukken om een quiltclub op te zetten in mijn atelier, ben ik in ieder geval voorbereid!








Borduren zal ik natuurlijk nooit opgeven en dus heb ik ook nog het tasje van de parfumerie geborduurd.


Op allebei de kanten heb ik dit mooie hart geborduurd. Hieronder zie je het nog in detail. Het hele tasje heb ik uit elkaar gehaald, dat was makkelijker te borduren. Daarna met een afstekende kleur weer in elkaar gezet. Altijd beetje gevaarlijk, want dan moet je het een stuk netter doen :)


En voor het atelier heb ik vast wat gastendoekjes geborduurd. Gewoon op doekjes van de Zeeman, die had zulke vrolijke kleurtjes!

Eerst wilde ik een soort serie van allemaal dezelfde soort patroontjes, maar dat kon ik niet echt vinden. Hoe is het mogelijk met zo veel patronen, maar echt.  Nu ga ik allemaal patroontjes borduren die met naaien, haken quilten etc.. te maken hebben.

Wat is het toch heerlijk om zo lekker bezig te zijn met stof! Ik ben een dankbaar mens.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten