dinsdag 7 januari 2014

Quilt afmaken voor iemand anders.

Vandaag heb ik iets heel aparts gedaan. Ik heb twee quilts afgemaakt (afgebiesd) voor de familie van een overleden mevrouw. Ik heb een tijdje geleden al haar naai en quiltspullen overgenomen en bij het ophalen daarvan kwamen we twee quilts tegen die nog niet af waren. De familie heeft mij toen gevraagd of ik ze af wilde maken. Met een heel apart gevoel heb ik dit gedaan. De mevrouw was een hele creatieve dame en hoe meer ik naar haar spullen kijk hoe meer ik besef dat we op elkaar leken. In onze werkwijze en ook in het verzamelen van fijne spullen. En zij was net als ik een schorpioen!

Hier zitten de rijgdraden er nog in.

Gelukkig waren het niet al te grote quilts! Het was wel leuk om weer eens wat met quilts te doen. Het is echt al weer heel lang geleden dat ik me daar in verdiept heb. Maar ik geloof dat ik er toch weer eens iets mee ga doen.


Op de achterkant heb ik bij beide quilts een mooi lapje genaaid met de naam van de mevrouw. Ik ben dankbaar dat ik zoiets heb mogen doen! Ik ga ze snel opsturen naar de familie.

Vorige week kreeg ik bij een parfumerie een tasje van vilt bij mijn aankoop. Gek eigenlijk, hun naam stond er niet eens op. Tja, dan moet ik er maar iets op borduren! Vriend Hus is even weg voor groot onderhoud, dus ik kan even niks doen, maar dan heb ik ook nog even de tijd om te verzinnen wat erop moet komen.

toch aardig van die winkel...


Ik begin een beetje verslaafd te raken aan Pinterest. Het is zo leuk om plaatjes te kijken en die dan ook te bewaren. Ik heb al aardig wat borden en ook volgers, zo leuk!
Kijk zelf maar eens. Vandaag heb ik deze erbij gezet. Blijft een schatje.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten