vrijdag 11 januari 2013

Tasje op verzoek en tasje omdat het moet

Van nicht Pien kreeg ik vorig jaar (haha) een postzak met het verzoek daar een tasje van te maken voor haar dochter. Alles wat ik overhield mocht ik houden. Tja, dat kun je niet weigeren natuurlijk.  Dus aan de slag. Doordat ik nu in Arnhem bij het Leerlokaal de opleiding volg ben ik veel preciezer geworden met het maken van patronen. En dat scheelt uiteindelijk een hoop tijd en ergernis. Dan blijkt maar weer hoe belangrijk voorbereiding is voor een goed resultaat.
Het tasje is voor een grietje van negen jaar, dus het moest niet te groot worden. Maar het moest er wel als een echte Ivy uitzien! Hier resultaat. Als voering zit er blauw/wit geblokte stof in.


Het leukste moment is altijd het keren van het tasje. Hoe ziet het eruit? Bij dit tasje was ik meteen tevreden en Lynn ook!

En toen het tasje dat moest...
Bij de opleiding krijg je elke keer een opdracht voor een bepaald soort tas. We hebben de soufflĂ© gehad, de shopper en nu was de zadeltas aan de beurt. Niet een model dat ik zelf zou dragen maar het gaat om de techniek. Er moest een passepoil en een boord in verwerkt worden. Ook deze keer ben ik niet eigenwijs geweest en heb gewoon het voorbeeldmodel nagemaakt. Wel iets kleiner van formaat, maar verder gewoon afgekeken. Als ik de techniek snap kan ik me wel creatief uitleven.

Uiteindelijk was het heel leuk om te doen. Ik heb hem in de vakantie op mijn eigen machine afgemaakt en het  is best een leuk tasje geworden!


Nog een paar details:

De achterkant met het boord.
Rondom de voorkant een passepoil die in de zijnaad verdwijnt. Mooi opgelost.


Binnenin gevoerd met een zak met rits.


Ik denk dat ik hem gewoon ga gebruiken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten