dinsdag 11 september 2012

Het is begonnen!

Gisteren voor het eerst naar Arnhem gereisd voor de opleiding 'leren tassen maken'.
Best zenuwachtig stapte ik op de trein. Zou het goed gaan met de OV chipkaart en had ik het juiste abonnement voor de trein erop gezet?
Het bleek dat ik me zorgen voor niks had gemaakt want alles ging goed en ik was keurig op tijd aanwezig.
Bij het Leerlokaal waren nog 15 andere dames die ook graag tassen willen maken. We kregen een map met informatie en wat gereedschap.










Na een rondje voorstellen gingen we eerst de machines onderzoeken.
De naaimachines zijn hele stevige jongens die glad door dik leer heen gaan. Fijn om mee te werken.
Toen de schalmmachine. Dat was een machine die ik nog nooit gezien had. Het is een soort freesmachine voor leer.

Als je leer aan elkaar naait kan dit dikke naden geven. Met deze machine schaaf je als het ware een laagje leer af. Op de foto zie je een close-up van hoe dat eruit ziet. We mochten op alle machines oefenen met lapjes leer en daarna een mapje maken.


Ik had wat tijd over dus heb er zelfs twee gemaakt. Er moet nog een sluiting op maar ik dacht dat ik thuis wel leuke drukkers zou hebben. Niet dus, daarom volgende week maar even regelen.


Ze hebben namelijk bij de school een geweldige winkel met alles voor tassen! Ik moet me nu al inhouden om vast een lijstje te maken.

Bij toeval bleek één van de mapjes perfect te zijn voor mijn iPhone! Kijk, dan wordt het opeens nóg leuker!
Volgende week gaan we een soufflé tas maken. Je mag zelf verzinnen hoe hij eruit moet gaan zien dus dat ga ik deze week doen. Mijn eerste leren tas ontwerpen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten