zondag 29 januari 2012

Toch een paardenmeisje.

Jongste dochter is een paardenmeisje. Zo ik heb het gezegd. Niet dat ik er heel erg blij mee ben, want vanaf haar zesde of zevende zeurt ze al over paarden. Prachtige dieren, maar ik heb er niks mee. Maar ja, toen vertelde haar BFF (best friend forever) dat ze op rijles ging. Toen was er geen houden meer aan natuurlijk. En waarom ook niet, als zij dat nou leuk vindt? Vorige week was manlief met haar geweest voor de eerste keer. En deze week was ik aan de beurt om naar haar te kijken terwijl ze een uur lang rondjes rijdt (in de bak, zo heet dat mam). Daarvoor hadden we nog even de kas van de ruiterwinkel gespekt door een complete outfit voor madam te kopen. Het stond achteraf wel heel goed. En zo'n bekkie is dan onbetaalbaar.

Ik weet nog niet of ik elke week ga kijken maar dochter en  ik kunnen niet wachten totdat ze groter en ouder is en ze zelf elke zaterdagochtend op de fiets stapt en stallen gaat mesten en paarden kammen.



Wat was er verder nog leuk deze week? Op naailes en thuis een vestje afgemaakt. Kleur is leuk, stof is heerlijk zacht maar het model zal geen prijzen winnen. Toch een lekker vestje voor thuis op een zondag op de bank.
En lekker bezig met een jurkje. In de zoom voor het eerst met de rolzoomvoet. Hier zie je een grote en een kleine. Ik ben met die kleine bezig geweest en het viel niet mee. Uiteindelijk komt het goed als je langzaam naait en de stof goed omhoog houdt. En niet al van tevoren gaan vouwen! Ja, je hoort de frustratie erin. Ik heb dus een hele onderkant uit moeten halen omdat ik de stof niet goed begeleidde. Steeklengte 2...
Resultaat volgt.
Wat wel heel leuk was dat ik weer twee leuke boeken erbij heb. Eén is een soort kleurboek voor volwassenen en de ander is een boek om buiten de box te borduren.

Met dit boek kan ik mooie borduurpatronen maken. Met de software die ik heb kan ik de plaatjes omzetten in patronen. Heel tijdsintensief maar leuk om te doen.

Het is een Amerikaans boek dus sommige voorbeelden in het boek zijn afgrijselijk :). maar als je daar een beetje doorheen kijkt hebben ze best leuke ideeën en kan ik er wel wat mee, ooit.
Nu ga ik even theedrinken met onze Engelse vriend die over is. Ja, echt hij drinkt alleen maar thee (en bier).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten