zondag 20 november 2011

Best technisch, maar niet altijd.

Gisteren heb ik de hele dag gewerkt bij Los Naaimachines en het was weer een heerlijke dag. Lekker druk de hele dag dus de tijd ging snel. s' Avonds hadden we een 12,5 jarige bruiloft bij collega Miranda in de Schakel. De Schakel was/is  een jeugdcentrum waar ik tussen mijn 13e en 16e elke zaterdagavond en zondagmiddag hing. Biertjes in je arm en shaggies draaien. En natuurlijk heel veel zoenen!! Toen ik binnenkwam had ik toch een beetje een déjà vu, haha. Inmiddels is de boel behoorlijk verbouwd maar het was toch leuk om er na zoveel jaar weer terug te komen. Feestje was ook gezellig trouwens, zo leuk met een optreden van de drumband waar Miranda in speelt!

Vanmorgen bedacht dat het een lekker luie zondag zou worden, zoals meestal. Maar toen begon de ellende:
Ik wilde even mijn Iphone en Ipad synchroniseren zodat alle appies overal op staan.
Sinds de update naar Ios5 is het allemaal ietsie anders, tenminste zo lijkt het. Ik was dus na de sync een aantal apps kwijt! Dacht ik, want na heel veel heen en weer gedoe met snoeren, computers, en Apple zooi kwam ik erachter dat de gezochte apps  een zwaai van het scherm verder stonden...
Ja lekker technisch! Maar gelukkig dat was weer opgelost en de volgende keer kijk ik wel hoe dat ICloud werkt. Ben nou ff klaar met Idingen.

Aangezien het vandaag een lui dagje zou worden, besloot ik om iets simpels te borduren. Altijd leuk om te doen. Pas geleden van www.urbanthreads.com weer een gratis patroon gekregen en om dat te borduren kon ik meteen mijn nieuwe ring uitproberen. Het is een 10 x 10 springring; een makkelijke kleine ring voor snelle klusjes.
De baas betaalde een gedeelte van deze ring en ik kreeg nog een lieve kaart. Nog voor mijn verjaardag! 
Van manlief heb ik trouwens ook een borduurring gekregen. Een 20 x 20 quiltring Ik heb het ding zelf besteld en aan mijn collega's het nummer van man gegeven zodat ze hem konden bellen als hij de ring kon ophalen. Zo spontaan! Maar dat geeft niet, ik wilde die ring echt graag. En manheellief had ook nog een boek gekocht van Stephen King, mijn favoriete schrijver, waarvan ik niet wist dat het al uit was.

Maar nu terug naar het technische verhaal: nadat ik het patroon had geselecteerd en opdracht gaf om het patroon naar vriend Hus te sturen, kreeg ik een oude foutmelding. Als je een hele tijd terug kijkt in mijn berichten kun je daar alles over lezen.
"Nee hè niet weer" was het eerste dat ik dacht. En meteen daarna heb ik het hub station dat de vorige keer ook problemen veroorzaakte verwijderd.
Dat leest alsof het heel makkelijk ging, maar het was een drama. Mijn bureau is heel zwaar en er lopen heel veel draden achter. Dus voor ik de juiste draad te pakken had, waren mijn elleboog en bril geschaafd!
Al mijn patroonpapier over de vloer...
En het werd er in mijn fijne kamertje niet gezelliger op want de stofwolken vlogen om m'n oren. Ik kom niet wekelijks achter mijn bureau.
Maar ik heb wel zo'n Swiffer ding om mijn machines regelmatig mee af te stoffen. Als ik de reclame mag geloven heb ik er een eentje die antiek is maar hij werkt nog goed!
Toen de wolken verdwenen waren kon alles weer op zijn plaats en nogmaals geprobeerd om patroon naar machine te sturen. Nu was de hele machine onbekend bij de computer!
Nogmaals opnieuw opgestart en toen was er niks aan de hand. Wie het snapt mag het zeggen
Dit wilde ik nou zo graag even snel borduren... Tja.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten