zaterdag 11 juni 2011

Ganesha Avatara Namaha

Wat staat daar nou weer? Zal je eerste reactie zijn. Het is Sanskriet voor zoiets als: 'Ganesha ik eer u'.
Van Ganesha weet ik weinig, Het is een hindoeïstische god en dan is hij de Heer van alle wezens die ons door nare situaties leidt en alle vormen van negativiteit overwint. Het is zo'n figuur met een olifantengezicht.
Waarom nou zo'n lange introductie voor mijn verhaal. Dat is om het allemaal wat makkelijker te vertellen, wat ik vandaag heb gedaan.
What does that mean? Probably your first reaction. It is Sanskriet for something like: "Ganesha I honour you". I don't know a lot about Ganesha, it is a Hindu god and lord of all creatures, who leads us through difficult situations and conquers all negativity. It's a figure with an elephants' face. Why such a long introduction for my story. That is to make it a bit easier to tell what I have done today.


Vanmorgen  heb ik een Happinez gekocht. Het thema deze keer was: Durven. Leuk onderwerp en iets in het blad trok me aan. Op de voorkant stond Ganesha en je kreeg een boek van Susan Smit erbij. Allebei leuk.
Thuis begon ik de Happinez te lezen, maar ik kwam niet verder dan de derde bladzij of zo. Daarin stond een tekstje over de cover met Ganesha en ik schoot helemaal vol. Ik besloot op internet te zoeken naar een patroon van Ganesha en er een mooi schilderij van te maken (geborduurd dan).  Hele mooie gevonden, maar wat was nou het gekke, tijdens het zoeken zette ik een cd met mantra's op van Henry Marshall. Op deze cd staat een mantra over Ganesha. En toen gebeurde er iets geks. Het lied staat op nummer 3 op de cd, maar toen ik de cd in de pc deed, begon hij met... Nummer 3!!!!
Zou dat een teken zijn?  Ik geloof er ernstig in dat alles met reden gebeurt, dus dit was heel speciaal.
Het borduren was heel lastig omdat vriend Hus een beetje kuren heeft, maar ik ben niet boos geworden en uiteindelijk mag het resultaat er zijn!  Bedankt Ganesha.
This morning I bought a Happinez magazine. The theme this time was Dare! Nice subject and something about the magazine attracted me. It had Ganesha on the front and you got a book with it. Both nice.
At home I started reading the magazine but I stopped at page three. On that page was a piece of text about the cover with Ganesha and I chocked. I decided to look on internet for a embroidery design of Ganesha and make it into a nice thing on the wall. Found a great one but the funny thing was, while I was searching I put on a CD of Henry Marshall. On this CD is a mantra about Ganesha. And then something strange happened. The song is number three on the CD but it didn't start with number one, but...number three! Would that be a sign? I seriously believe that everything happens for a reason, so this was special. The embroidering was very difficult because friend didin't cooperate. But I didin't get angry and the end result is beautiful! Thank you Ganesha.

Nou een mooi lijstje erom en ik heb weer wat moois om op mijn fijne kamertje te hangen. Plek zat ;p
Now find a nice frame and I got something nice to hang in my little room. Plenty of space ;p

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten