vrijdag 7 juli 2017

Zoek de verschillen!

Kijk goed naar deze foto en dan naar die eronder.
Als je heel goed kijkt zit er in de onderste een foutje. Hij zit in het middelste blok.
Het naam van het patroon van deze quilt is Tennessee Waltz. Het is niet helemaam gelukt zoals het moet maar ik had echt een OH! momentje toen de blokken op mijn design wall zaten. Tijdens het naaien was is niet overtuigd van de kleurcombinatie, maar ik vind het prachtig geworden.

Hier begon ik mee:
Een vierkantje, een four patch, een groot blok met afgeronde hoeken (snowball) en een blok gemaakt met de tri-recs tool.
Met deze twee linialen maak je heel makkelijk een blok met van die puntige punten.
Het grote blok moest eigenlijk een nine patch zijn maar ik dacht dat ik dat wel kon omrekenen.
Niet helemaal dus...
Daardoor loopt de strook vanuit de ster niet helemaal goed. Maar ik vind het leuk!
Op de achterkant van de kleine four patches krijg je altijd van die leuke kleine four patches.
Dit is dus zo'n tri rec tool blok.
Aan het eind van de middag zat hij in elkaar met een extra rand, gesandwiched en de border ligt ook klaar. Na het weekend ga ik de grote blokken borduren en de sterblokken quilten en is hij al weer klaar. Nu nog een naam verzinnen.
Fijn weekend!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten