donderdag 22 juni 2017

Ik ben compleet

Het is heel ernstig, maar ik denk dat ik voorlopig geen nieuwe machines meer nodig heb. Ik ben namelijk sinds vandaag compleet. Vanmorgen hebben lieve Mick en ik in Veenendaal mijn nieuwste vriend opgehaald bij Niessen naaimachines. Wat is dat een leuke winkel en wat een aardige mensen!
Maar wat heb ik dan nu weer gekocht? Vorige week was ik een beetje in de war over borduurmachines en sit down quiltmachines.
Nu niet meer want hier is de Handi quilter Simply Sixteen!
Een verschrikkelijk gevaarte (normaal zijn ze echter eens zo groot) maar hij past helemaal in mijn paleisje.
Uiteraard lekker aan het oefenen met quilten uit de vrije hand
en ook een beetje met linialen. Ik kreeg bij aankoop een aantal (doorzichtige) en ik heb er een aantal gekocht bij Elly Prins (waarover straks meer).

Ik denk dat ik voorlopig hiermee uit de voeten kan. 
Harten blijven altijd leuk.
Er zat zo'n beschermlaagje op. Het is dan een soort lekker om dat eraf te scheuren, gek hè?
Bij de machine zaten ook giga grote spoelen, die je met een afzonderlijk apparaat moet opspoelen.
En uit de collectie van Mettler mocht ik vijf effen en vijf multikleurige klossen kiezen. 
Dat was best moeilijk, met zoveel mooie kleuren.
Oh, ik hou van bruggetjes want kijk eens wat een mooie kleuren in mijn grote quilt van het Log cabin adventure. Hij is doorgequilt door Elly Prins in Zoetermeer.
Aan de achterkant kun je het stiksel beter zien:
Je kunt hem bijna helemaal zien op Facebook met deze link:

https://www.facebook.com/EllyPrinsMachineQuilting/photos/pcb.1476306129094192/1476305202427618/?type=3&theater

Je moet 'm ff kopiëren op je balk want anders kreeg ik het niet voor elkaar.
En dan heb ik ook nog een hoekblok gemaakt voor de 365 challenge quilt. Heel lastig met covered corners en hoeken in verstek en dus zeker niet foutloos. Maar gelukkig zie je dat niet in het grote geheel. En groot is hij zeker!!
Vanavond gaan lieve Maris en ik weer lekker knutselen, heerlijk met een glaasje ouwe wijn, haha!
Ik heb er zin an.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten