vrijdag 12 mei 2017

Wel blijven opletten anders moet je alles uithalen!

In mijn vorige bericht was ik helemaal blij met mijn voornemen om de Bargello quilt uit te leggen. Ik had bedacht om er een soort van tutorial van te maken voor mijn lieve lezeressen.
Dat ga ik nog wel doen, maar ik heb vreselijk zitten k..tten met de uitvoering.
Lees ff mee:

Voor een Bargello quilt naai je stroken aan elkaar.Die stroken naai je tot een tunnel aan elkaar.
Deze tunnel snijd je in van te voren bepaalde stroken
Die verschillende breedtes geven het effect.
Deze stroken draai je naar de goede kant om de juiste volgorde van de kleuren te bepalen.
Dan torn je de naad op de juiste plaats los van deze stroken.
Een goed tornmes is in dit stadium je beste vriend.
Dan krijg je weer losse stroken die je in de juiste volgorde aan elkaar naait. Het scheelt heel erg als je goed oplet welke kant je je naden op strijkt...
En na al dat werk zag ik opeens dat het helemaal niet op het voorbeeld leek!!!
Als een malle aan elkaar zitten naaien, zonder ook maar één keer naar het voorbeeld te kijken. Zo jammer!
Toen bleek ik ook nog één strook te smal gesneden te hebben. Dit betekent gewoon dat het hele blok niet meer te gebruiken is voor de quilt. Ik heb alles gesneden van stroken uit een scrap bag en dan is op ook echt op.
Vandaag besloten om het toch overnieuw te doen en toen leek het al veel meer op het voorbeeld. Nu vind ik hem best mooi en mag hij verder afgemaakt worden om ergens opgehangen te worden.
Van de restjes uit de scrap bag en die foute ga ik een handig ding maken dat je onder je naaimachine legt en waar je spulletjes in kunt doen. Ik weet ff niet hoe zoiets heet, maar ik weet hoe het er uit ziet. Binnenkort resultaat.
Maria Suarez en de blaadjesquilt allebei gesandwiched. Deze ga ik met de machine quilten en Maria mag mee naar huis.
In mijn 'voorraadkamer' vond ik dit paneel. Op de foto niet erg duidelijk maar het zijn blauwe lijnen die je waarschijnlijk kunt bequilten (geen woord, maar je begrijpt hopelijk wat ik bedoel). Ik ga er nog eens naar kijken en bedenken of ik er tijd in ga steken of niet.
Het is weekend, ik ga naar huis. Oudste dochter is aan het examen doen, die wil straks vast wel een shakie gaan halen bij de Mac!
Fijn weekend!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten