woensdag 10 mei 2017

Lange stukken, gauw klaar.

Waar zal ik eens beginnen? Een maand lang niets geschreven maar toch wel wat gemaakt.
Eerst maar met iets nieuws in mijn paleisje: een pers om flex en flockfolie vast te persen. Samen met lieve Marina heb ik deze gekocht op de borduurbeurs in Sliedrecht en eindelijk is hij aangekomen.
Kijk eens hoe leuk in het paars:
Heel handig, klein en wendbaar.
Natuurlijk moest daar meteen een t-shirt onder.
Gewoon om te testen, niet om echt te dragen, hoogstens in bed...
Met flockfolie, perfect gelukt!
En met flexfolie ook best goed aangezien dit best kleine lettertjes zijn. Zo nu en dan een haaltje maar dat kwam meer door de mesdiepte van mijn scan 'n cut.
Wel vet, zo strak en plat!
Natuurlijk wist oudste dochter ook wel raad met mijn nieuwe speeltje.
Meteen The Weekend erop!

Hebbie ook nog wat genaaid, dan? Tuurlijk, een hele quilt hangt al klaar om doorgequild te worden.
Dit was een charm pack uit zo'n maandelijkse doos. Mooie stofjes die leuk bij elkaar passen.
Met deze set van orange peels  kun je heel makkelijk dat vormpje maken.
Eerst blaadjes op de stof getekend, uitgeknipt en toen met de hand op een lapje geappliceerd. Een heerlijk werkje voor op de bank.
Hij is een beetje te breed geworden, ik wilde hem op een deur hangen! Nou ja, dan moet hij maar ergens op een muurtje. Ik maar er plaats voor.

Dan zal ik ook meteen ruimte moeten maken voor The joys of Life van Maria Suarez want die is ook af.
Gisteren alleen maar lange lellen zitten naaien. Al die sashings en borders. Ik ben er heel blij mee en ik denk dat ik hem met de hand ga quilten. Ja, echt! Ik ben best trots op mezelf want het is heel netjes geworden. Kijk ff hoe precies deze lapjes op elkaar passen:
Om niet al te veel van hetzelfde te doen en omdat ik graag met leaders en enders werk ben ik een Bargello quilt begonnen. Weer van die lange lellen en dus eigenlijk nog meer van hetzelfde, haha.
Maar ik merk dat ik hier wel veel preciezer van ben gaan naaien!
Nu nog alleen de binnenkant van deze stroken, binnenkort hoe dat eruit ziet als ik er mee aan de gang ga. Ik moet nu eerst bepalen hoe breed alle blokjes worden.
De stroken komen uit een scrap bag van Moda Fabrics.

Als ik mijn verhaal terug zit te lezen moet ik toegeven dat er wel heel veel quilttermen in staan in het Engels. Dat is niet arrogant bedoelt maar ik heb mezelf machinaal quilten geleerd met behulp van filmpjes op YouTube en die zijn meestal in het Engels, vandaar.
Ik  kan je de volgende aanbevelen:
Missouri Star Quilt Company, Riley Blake, Margaret Leuwen, Bonnie Hunter en nog veel meer. Allemaal lieve dames die de mooiste dingen maken. Veel kijkplezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten