vrijdag 18 november 2016

Wat is die quilt gigantisch!

Deze week was onze lieve jongste dochter de hele week bij me in mijn paleis. Ze liep snuffelstage en wilde dat graag bij mij doen. Wat heeft ze het goed gedaan. Alles wat ik haar vroeg deed ze zonder gedoe, zo lief. Ze heeft genaaid, gesneden, gestreken, geborduurd, thee gezet, afgewassen, gestofzuigd en nog veel meer handige dingen. Ik hoop dat ze er wat van geleerd heeft.
Voor zichzelf heeft ze een t-shirt geborduurd. Het was een hele bevalling, hihi.
Geeft niks, het ging ook om het hele proces te leren. Haken vond ze ook best leuk om te doen.
En het was heel handig dat ze er was, want ik heb eindelijk die hele grote Log Cabin quilt bijna in z'n geheel gezien. Ze kon hem mooi even ophouden voor me.
Om aan te geven hoe groot hij is... zo stond ze erachter. Zo te zien niet echt blij...maar dat hoort bij het puber zijn.
Samen zijn we druk geweest met de achterkant van deze gigant. Eerst stofjes in vierkanten gesneden, 
op de lichte lapjes diagonale lijnen getrokken, twee lapjes op elkaar gelegd, genaaid aan beide zijden van de lijn,
de lapjes doorgesneden op de lijn en gestreken.
We hebben er inmiddels zo'n 75 genaaid. Ik ben bang dat dat nog lang niet genoeg is. Ik moet maar eens gaan rekenen.
Gerekend heb ik ook flink op een project voor manlief om te maken.
Ik heb heel veel Aurifil borduurgaren uit de erfenis en die zaten in plastic opbergdozen. Heel onhandig want je was de hele tijd die bakken aan het draaien om de juiste kleur te vinden.
Ik had nog een kastje met twee laden in de opslag staan.
Manlief heeft daarvoor dunne plankjes genomen en daar pluggen in geboord Na heel veel rekenen en uitmeten kan ik nu alle kleuren meteen zien als ik een lade opentrek. Het allermooiste is dat de klosjes precies zo in de lade staan als de kleurenkaart! 12 klosjes onder elkaar en 9 naast elkaar.
Voor de andere dochter hebben we samen nog een superleuk Harry Potter shirt gemaakt met de Scan 'n Cut.
Nog even een foto van het kussen dat ik bij de Workshop bij Wildschut Naaimachines heb gemaakt. Hoe leuk!?
Deze week was ik ook nog jarig en ik heb zin in weer een nieuw creatief jaar. Proost!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten