woensdag 23 november 2016

Nog zo'n grote quilt!

In mijn vorige post had ik het over mijn Log Cabin Adventure quilt die gigantische afmetingen heeft. Deze week heb ik eindelijk wat op EQ7 gerommeld om te zien hoeveel blokken ik eigenlijk nodig heb voor de achterkant. Ik ben bang dat ik er gewoon al te veel heb voorbereid! Van die conclusie werd ik een beetje boos en besloot om even aan wat anders te gaan werken.

De 365 quilt challenge is bijna klaar (31 december) maar ik ben nog maar in juli met mijn blokjes! Het laatste lichte blok voor de lichte rand heb ik gemaakt. Bijna een hele middag over gedaan en dan nog de puntjes eraf, snert!
Terwijl het wel een leuk blok was om te maken. Zie je hoeveel ik eraf gesneden heb om dat ding op maat te krijgen?
Zo ziet de quilt er nu uit, voordat er nog twee rijen van 6,5 inch blokken omheen komen. Dus deze wordt ook GROOT!
Linksonder zit het laatstgemaakte blok, Past mooi in het geheel.
Nu weer verder met kleine donkere blokjes. Ik heb bedacht als ik elke dag twee blokjes maak...
ik het nog niet red om op tijd klaar te zijn! Niet dat dat nou zo belangrijk is, het is mijn project en ik ga lekker op mijn eigen tempo door.

Het opruimen van mijn lieve moesjes' huis loopt gelukkig op z'n eind.
Het blijft een verschrikkelijke k..klus!
Dit kleed lag altijd in haar 'kaartenkamer': een slaapkamer met mijn oude bureau waaraan ze kaarten maakte. Nu ligt het bij mij en is mijn paleisje weer wat warmer geworden!
Dat opruimen heeft soms voordelen (heeeeel soms). Zo stonden er nog heel veel van mijn spullen op haar zolder. Die moesten daar natuurlijk af en toen kwam ik dit giga kussen tegen:
Het is echt heel groot, dat meetgeval is 46 cm lang! Op de zak staat 91 x 48 cm. Dochterlief wil het wel op haar bed en natuurlijk moet daar dan wel een leuke hoes omheen. Het eerste idee is om de hoes van allemaal verschillende lapjes met grappige teksten of  plaatjes te maken. Met de borduurmachine of de scan 'n cut alles kan, zo fijn! Wordt vervolgd.
Ik heb besloten om tot de kerstdagen in elke post een kerstding dat ik (ooit) gemaakt heb te laten zien. Gewoon om vast in de stemming te komen, want het is wel de leukste tijd van het jaar.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten