donderdag 10 november 2016

Geen throw back Thursday, veel te veel te vertellen!

Normaal zou ik op donderdag een TBT posten, maar zoals al vermeld in de titel van dit bericht, ik heb veel te veel te laten zien. Dit komt natuurlijk omdat ik al een tijdje niks gepost heb, waarvoor geen excuus. Ik kwam er gewoon niet aan toe of had geen zin, zo simpel is het.
Maar nu dan voor mijn avonturen en aanwinsten:
Met lieve Angelique naar Maastricht (!) gereden voor de quilt kampioenschappen, of zo iets. Wij gingen vooral voor de deelnemende winkels uit heel Europa. Al met al was het best leuk om rond te kijken en natuurlijk heb ik wat gescoord.
Deze liniaal wilde ik al heel lang. Hij is HEEL groot maar ook HEEL handig om strips te snijden
In Nederland kon ik hem niet vinden en uit Amerika laten komen kost een vermogen aan verzendkosten. Je begrijpt dat ik heel blij was met deze vangst.
 Ook handig is deze nieuwe Add-a-quarter liniaal. Twee stuks zelfs, een grote en een kleine. Nieuw is het feit dat één zijde van de liniaal afgevlakt is en je dus geen kaart of iets anders nodig hebt om de lijnen om te vouwen.
Ook fijn dat ik nu een langere heb, want die kleine was soms net te kort.
Met lieve Mariska mocht ik twee dagen lapjes verkopen op de Creadoe. Wat een feestje! Naast het verkopen, zat tijd gehad om lekker rond te neuzen. Wat vinyl gekocht om leuke kerstdingen te snijden op mijn Scan 'n Cut.  Maar uiteraard ook lapjes, haha.
Voor die hele GROTE Log cabin adventure quilt heb ik een begin gemaakt met lapjes voor de achterkant.
De quilt zelf kan ik niet laten zien, ik heb hem zelf nog niet eens af gezien. Hij is te groot om ergens op te hangen of overheen te draperen! Nu morgen nog op pad met lieve Mariska om nog wat leuke lapjes te kopen.
 In een vorig bericht heb ik verteld over de pompoen die ik voor Halloween ging borduren. Heel mooi geworden. Wat doet mijn Brother VR het toch fijn!
 En zo zie hij eruit  met een lichtje erin.
Halloween was een groot succes bij ons thuis. Ik heb negen placemats geborduurd (soory, geen foto), bekers beplakt met gekke teksten en halloween figuurtjes (sorry, weer niet), een slinger gemaakt voor aan de open haard (jawel),
En heel veel lekkere hapjes.
Ik heb nu superveel zin om voor Kerst ook van alles te gaan maken en mijn huis gezellig te maken. 

Bij Wildschut naaimachines heb ik een leuke workshop gevolgd om te borduren met de grote borduurring van 36 x 35 cm. Ook geleerd hoe je heel precies kunt positioneren. Heel handig. Er komt nog een foto van het kussen dat ik daar maakte, maar dit is er eentje die ik daarna in mijn paleisje heb geborduurd.
Leuk met chenille en applique technieken. 

Van lieve Joke van mijn quiltbee kreeg ik het patroon voor een kerstster om op de hand te maken.
Heel lief, want de papieren patroontjes zaten er ook al bij. Ik hoef maar 60 van die ruiten te knippen en naaien. Heerlijk werkje op de bank.
Zo, volgens mij ben ik weer een beetje bij met laten zien. Ik ben met nog meer bezig, uiteraard en ik ben van plan toch iets vaker van me te laten horen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten