maandag 10 oktober 2016

Alles komt in drieën

Over het algemeen ben ik niet bijgelovig. Ik geloof niet zozeer in toeval, maar wel in synchroniciteit. Alles gebeurt met een reden en dus ook op het juiste tijdstip. Als daardoor dingen tegelijk gebeuren is dat alleen maar logisch. Zo, genoeg diep gepraat, nu de realiteit:

Thuis heb ik een laptop staan waarop manlief meestal zit te Facebooken. De laatste tijd vertoonde de laptop een beetje kuren. Hij startte slecht op en reageerde niet goed. Weggebracht om na te laten kijken. Tot twee keer toe niks gevonden. Zo ook afgelopen donderdag. Laptop opgehaald en weer geen geluk. Vanmorgen dus weer teruggebracht. Gevalletje nummer één.

Vanmorgen dacht ik fijn te gaan borduren voor Halloween. Helaas maakte vriend Hus opeens een raar geluid en nu wil hij dus niet meer naaien!
Ik was bezig met nummer vijf van de acht place mats die ik wil gaan maken voor de High Halloween Tea.
En wat staat er dan? Allow oftewel, sta toe. Loslaten maar en kijken wat ik wel al heb gemaakt.

En nog twee maar die moet ik nog een beetje bijwerken.
Dat was dus gevalletje nummer 2 dat fout ging. We gaan verder.

Als ik aan het patchen ben houd ik erg van mijn lapjes strijken. Vantevoren en tussendoor. Dat geeft het mooiste resultaat. Dat strijken deed ik altijd met een simpel ijzertje zonder stoom.
De laatste tijd merkte ik echter dat het niet meer zo strak plat werd. Tijd voor een nieuwe.
Dit paarse monster werd het. Ook vanmorgen (ja , best druk leven heb ik) het ijzer uit zijn doos gehaald en gevuld met water. Alleen dat water kwam er met de zelfde vaart door de stoomgaten weer uit! Jawel, daar hebben we nummer drie.
Snel heen en weer naar de Media Markt en een nieuwe gehaald. Die doet het nu nog goed. Laten we het afkloppen.
Moraal van dit verhaal, alles komt in drieën. Houd daar gewoon rekening mee en het maakt het leven een stuk makkelijker.

Voor Halloween ook begonnen met mooie kantachtige pompoenen te borduren. Patroon is van OESD en het borduurt prachtig! Dit dus op vriend Brother VR.
Hier nog een leuk mandje dat ik onlangs gemaakt heb maar helemaal vergeten ben te laten zien:
Die klosjes hangen nu op het handige rekje van de Fat Quarter Shop Box.

En gisteren op de bank lekker een tasje gehaakt.
Gemaakt van een mooi glansgaren dat mijn lieve moesje nog had liggen. Da's leuk!
Morgen mag ik weer de dames gek maken met mooie haaksteken tijdens de cursus. Ik heb er nu al zin in! Daarna naar een lieve vriendin en 's avonds lekker eten. Leuke dingen komen ook in drieën!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten