dinsdag 16 augustus 2016

Wat kan ik hier nou eens voor leuks mee maken?

Eigenlijk ben ik helemaal niet creatief. Zo, die gooi ik er maar eens even in. Als ik rondkijk op Instagram, Pinterest en YouTube word ik soms een beetje sip van al die originele mensen die zulke mooie dingen verzinnen en maken. Ik kan alleen maar maken!
Daarnaast krijg ik het soms gewoon een beetje benauwd in mijn paleisje omdat ik zoveel spullen heb om van alles te maken. Nu weer bij de Action gevonden: Stof stickers!
Enig, maar wat moet ik er mee? Als ik nou echt creatief was, wist ik in de Action al wat ik ermee zou gaan doen. Nu ligt het in de la en word waarschijnlijk vergeten. Ik zal maar ff googelen en wie weet is er een creatieve geest die hier leuke dingen mee maakt die ik dan weer kan namaken.

Soms verzin ik wel eens wat zelf. Deze quilt heb ik zelf in elkaar gezet, nadat ik iets soortgelijks had gezien. De lapjes komen van een kleine jellyroll en wil ik zeker nog eens gebruiken.
Hij is gedubbeld en klaar om gequild te worden.
Helemaal niet origineel maar zo verschrikkelijk leuk om te doen is de quilt along van Maria Suarez, The Joys of Life. De combi van patchen, borduren en paper piecen is geweldig. 
Inmiddels al weer vijf blokken gemaakt.
Er komen nog strips tussenin. Des stof daarvoor heb ik al omdat ik Quilt as you go wilde uitproberen. Maar de 'sashings' zoals dat heet zijn daar niet geschikt voor.

Ik lig ver achter bij de QAL van 365 challenge en de Splendid Sampler, maar daar maak ik me dus helemaal niet druk over. Die 365 heb ik behoorlijk in mijn achterhoofd gestopt, ff geen zin!
De splendid sampler is heel afwisselend en elk blok is anders. Op de site zijn ze nu aan blok 53. Dit is de oogst tot nu toe door mij gemaakt:
Het is nog even zoeken naar de juiste stofjes. In eerste instantie wilde ik met iets van zes stofjes het hele project gaan doen, maar dat werd heel saai. Ik heb zelfs twee blokjes over gedaan! De blokken ga ik wel met QAYG methode dubbelen. Ik heb alleen nog geen idee wat ik er tussen in ga doen. Eerst nog maar wat meer blokjes maken en dan komt er vast een kleurtje bovendrijven dat overal bij past. Ik heb er vertrouwen in. Dit is een van de blokjes die ik overnieuw gedaan heb om wat meer kleur in de quilt te krijgen.
Het blokje ligt op een  nieuwe strijkplankovertrek omdat die eronder heel vies en slecht werd. Ik laat hem er wel onder zitten. Dat maakt de strijkplank zachter en hij ruikt nog een beetje naar mijn lieve moesje.

Dit tasje heb ik ook nog gemaakt. Het is een patroon van Disorderly Threads en ik vind hem enig. Soms wil je gewoon iets afmaken en dan is zo'n in the hoop project helemaal goed.
Dit is trouwens iets wat ik zelf verzonnen heb. Ik was bij mijn lieve Pien en daar stonden de schoenen allemaal keurig in van die rekjes. Toen bedacht ik me dat ik mijn lapjes in bakken heb die de maat van een schoenendoos zijn. Eerst stonden de bakken onder mijn tafel en pakte ik lapjes per kleur. Nu heb ik het overzicht en de bakken passen precies. Blokker bedankt!
Eigenlijk moet Blokker mij bedanken, zo goed gaat het daar nou ook weer niet en ik heb een behoorlijke kapitaalinjectie gedaan :)
Dan een gevalletje als je echt niet meer weet wat je zal doen en je borduurmachine doet een beetje gek: 
Dan ga je een patroon dat al in de machine zit uitproberen.
Kiekeboe!
Geen idee wat ik hier nou weer mee moet...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten