donderdag 18 augustus 2016

Daar moet ik maar een nieuw tasje voor naaien.

Vandaag was ik de hele dag een beetje zenuwachtig. Gisteren heb ik heel impulsief (ben ik anders nooit!) een nieuwe naaimachine gekocht (online) en die zou vandaag gebracht worden.
In al die mooie filmpjes op Youtube zie je alle bekende quiltsters naaien op strakke Juki machines.
Tadaaaa!
Het is een rechtstikker, dus hij kan maar één steek en dat is een rechte steek. Hij kan wel heeeel snel en heeft nog veel meer handige dingen:
Het fijnste is dit pedaal. Als je op de onderkant met je hiel trapt, knipt hij de draden af. Hoe fijn is dat. Er zit ook een kniehevel op, dus ik kan mijn handen steeds bij mijn werk houden.
Duh, dit is m dus. Ik wil allemaal leuke dingen gaan vertellen zonder het slachtoffer zelf te laten zien.
Mooi strak en eenvoudig. Eigenlijk net als ik :))
Het spoelhuis zit aan de zijkant. WIN!! Dan kun je er altijd bij. De mooie bijgeleverde aanschuiftafel heeft zelfs een luikje zodat je er nog makkelijker bij kan.
Dit is het bedieningspaneel. Steeklengte, naaldpositie, transporteur positie, knipfunctie, snelheidsregelaar en de retourknop.
Dit kreeg je er ook nog eens bij, vandaar de titel van dit bericht. Ik moet een nieuw tasje maken, alles in zo'n plastic zakje gepropt is stom en zo heb ik  nog eens wat te doen...
Je ziet (vlnr) een liniaal die op de boventransportvoet past, een ritsvoet, een kantvoet, een rolzoomvoet, een standaardvoet (deze blijkt een perfecte 1/4 inch breed te zijn) en dan nog drie voeten voor free motion quilting of quilten uit de vrije hand.
Volgens de beschrijving is dit de 1/4 inch voet maar de standaardvoet is veel preciezer. En als ik ergens van houd is het een precieze 1/4 inch naad.
Na de spanning een beetje aangepast te hebben, loopt hij als een zonnetje! Ik ben blij. Bedankt Matson voor de snelle service en het mooie aanbod.
En vriend Bernina is zo goed als verkocht aan een aardige mevrouw. Life is gooooood!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten