dinsdag 21 juni 2016

Hopeloos op de vierkante centimeter!

Ik zal het meteen maar zeggen, ik ben nogal lomp. Daar kan ik prima mee leven, het is alleen soms jammer als ik iets priegeligs wil maken.
Dit is een blok van de Splendid Sampler. Alleen maar borduren niks te patchen. Op de site kun je echter allerlei leuke uitvoeringen zien van andere quiltsters. Daar zag ik er eentje tussen
waarbij het bovenstaande dekentje met lapjes tot een quilt was gemaakt. Dat wilde ik ook wel eens proberen. Lang over nagedacht hoe ik dat moest gaan doen.
Eerst op freezerpaper overgetrokken en toen de lapjes erbij geknipt. Tot zover helemaal geen probleem voor mijn wat lompe vingers...
Ik had bedacht om de lapjes te appliceren en dan later het papier eruit te halen. Het was helaas voor mij niet te doen. Veel te klein en pielig, lapjes verkeerd om geknipt, randen die niet aansloten. Ik heb alles in de prullebak gekieperd en ben lekker gaan patchen met maten die beter bij mijn handen passen!
Dit blok bijvoorbeeld. Met vliesofix op elkaar gestreken en klaar om vastgezet te worden met de machine, dat heb ik ook al in tijden niet meer gedaan. Wordt vast leuk.
Deze zijn al leuk! Mijn Call the midwife dekentjes. Wat is dat een lekker werkje. Ik heb ze vanmorgen maar op de webshop gezet.
Samen met de mooie denim blauwe grote deken.
Nog even een detail:
Morgen een TBT!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten