donderdag 21 april 2016

TBT en zoveel te laten zien!

Weer een hele week geen tijd gehad om iets aan mijn lieve lezeressen te vertellen. Terwijl ik genoeg leuke dingen heb gedaan/gemaakt. Ik moet wel even mijn agenda erbij pakken om te zien wat dan ook al weer...
Zoonlief is deze hele week thuis en ooit heeft hij gevraagd of ik een tas voor hem wil maken. Dus op dinsdag zijn we samen naar Den Haag gereden om leer te kopen. Hier is het stukkie leer...
Ik zal heel voorzichtig en precies moeten werken, want het is niet zo'n heel groot stuk.
Afgelopen week was ik aardig op weg met het Log Cabin adventure. Het zag er alleen niet uit omdat ik weer eens inches en centimeters door elkaar had gegooid. Al deze stukjes waren met een 1/4 inch aan elkaar gezet in plaats van 0,5 cm!!!
Alles uit elkaar gehaald, gestreken en dapper overnieuw begonnen.
Ook nog een dagje bezig geweest om dit blok van april in elkaar te zetten. Wat een plezier. Iets te enthousiast want ik had eerst de applicaties moeten doen...
Nou, dat gaat best achteraf lukken. 
Hier is het blok geborduurd met steken die ik nog nooit gemaakt had, maar wat een leuk effect! Je ziet de applicatie lapjes (oren, eieren) alvast op hun plek liggen. Die ga ik op de bank met de hand appliceren.Vanavond niet, want samen met de dames van het Oranje Comité moeten we vanavond nog heel veel regelen voor Koningsdag. Oh, fingers crossed voor mooi weer!!!
Bij Echt Studio mooie bolletjes gekocht. Die blauwe is van de deken die bijna af is, die baby Merino wordt een baby dekentje. Nog geen idee voor welke baby dan wel. Ik heb gewoon zin in een 'Call the midwife" Dekentje te maken.
En vooraan zo'n mooie Colortwist. Hier ga ik een leuke omslagdoek van haken in dit prachtige verlopende garen. Verrassing!
Nu zit ik gezellig met dochter in mijn paleisje. Ze is weer bezig met haar spijkerjack vol te borduren. Nou ja, bezig, het eerste borduursel ging meteen fout!
Ach, het is zo gezellig als de schat bij me is. Wat ze ook aan het doen is. 
*********************************************************************************

Gezamenlijke actie (20 juli 2012)

Vorige week schreef ik al over het verzoek van mijn collega's om een nieuw bordje te maken voor op de deur van de winkel. Na een stuk of vier ontwerpen gemaakt te hebben, kozen zij er eentje uit. En in de winkel hebben ze dit er van gemaakt!
Leuk om je ontwerp te zien hangen en leuk hoe ze er een heel fris bordje van gemaakt hebben.

Een andere actie waar verder niemand dan ikzelf aan te pas komt, is het in elkaar zetten van een tas.
Ik had nog een postzak liggen die me de hele tijd aanstaarde, dus daar moest maar eens een tas van gemaakt worden. En hij ziet er goed uit. Meteen op de webshop verkrijgbaar. De tas is helemaal gevoerd en sluit met een stevige rits en nog eens een flap eroverheen. Het is echt een lekker maatje, misschien maak ik er nog wel één voor mezelf...


Detail van de voorkant

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten