donderdag 3 maart 2016

TBT en uitleg van gadgets

Vorige keer heb ik al mijn aankopen laten zien, maar soms is die foto niet duidelijk genoeg. Komt niet door de camera maar meer door degene die de foto neemt...
Ik ben niet zo creatief met foto's in scène zetten en er wat leuks van maken. Ik wil gewoon laten zien wat ik heb gemaakt of gekocht!
Zo, even diep ademgehaald. Nu kan ik weer verder met jullie wat meer uitleg te geven over mijn gadgets:
Deze Kwik Klip werk supergoed met de kapjes op de veiligheidsspelden. Als je de spelden erin gaat zetten helpt de klip om de scherpe punt makkelijker in te klikken. En eruit.
Vooral nu met die vervelende duim, is dit heel fijn. Alleen heb ik ff geen quilt om te sandwichen...
Degene die hier zo mooi ligt te wezen is namelijk klaar. Vandaag ga ik een label maken.

Nog iets zoooo handig. Ik heb heel veel verschillende soorten garens. Naaigaren, borduurgaren, quiltgaren allemaal anders. Met deze clipjes kan ik de bijbehorende spoeltjes  bovenop  de klosjes  doen en vergis ik met niet meer/weet ik welke spoel geschikt is bij welk garen.
Door met het volgende: de kamsnap tang.
Op aanraden van de meneer van Kleurenmix heb ik deze toch maar aangeschaft (wij van WC eend, enz) maar hij doet het wel heel fijn en al mijn kleine nr 16 snapjes doen het nu ook goed.
En dan in mijn nooit eindigende zoektocht naar de perfecte 1/4" zoom een handig liniaaltje (hou ik ook van) met een gaatje. Dat gaatje onder de naald en dan snel drie of vier lagen tape ertegenaan.
Dan loopt je lapje er als het goed is strak tegenaan!
Als laatste de sleutelhanger clip. Ik ben een beetje aan het knoeien geweest met stukjes leer en wie weet wordt dat nog wat. Kan ook met tassenband of een leuk geborduurd bandje.
En naast al deze gezelligheid heb ik ook nog het hart van de 365 challenge quilt gemaakt.
Mooi hè!

In de wekelijkse TBT een bericht over een paars tasje en dochterlief die nog steeds gek is op Justin Bieber. Die blijkbaar nu opeens mag...

********************************************************************************
Veel hits door Justin (16 april 2013)

De afgelopen dagen is het aantal hits op mijn blog omhoog geschoten. Maar dit is een nogal vertekend beeld want de meeste hits waren op een oud bericht uit 2011 waar ik vertel over dochterlief die samen met haar vriendin iets maakt met Justin Bieber erop. Een aangezien de beste jongen afgelopen weekend een concert heeft gegeven in Arnhem, was hij een heet zoektopic.
Dochter is deze keer ook weer geweest. Alles ging goed totdat ze met de trein naar huis wilde, toen reed die dus niet meer. Gelukkig kon ze meerijden met iemand, maar ik vind het geen goede actie van NS om niet wat meer treinen in te zetten.

Volgens dochter is paars niet meer zo erg de kleur van Justin.
Dat vond een klant niet, die wilde gewoon een paars tasje. Geen probleem, maak ik er toch één. Leuk gelukt,  van Fatboystof en leer. En een knalpaarse voering!
Was leuk om die hoekjes uit te proberen.
Al met al duurde het patroonmaken langer dan het uiteindelijke in elkaar zetten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten