donderdag 31 maart 2016

TBT en een bericht uit Zwitserland (nee, da's niet waar)

Ik was het echt van plan om een berichtje uit Zwitserland te plaatsen. Dat heb in per slot van rekening een paar weken geleden ook gedaan. Maar het was zo leuk met mijn meisjes dat ik er niet aan gedacht heb en eigenlijk had ik er ook geen tijd voor. Het waren 5 onvergetelijke dagen!

Ik heb een heel klein beetje gehaakt, maar toen was mijn garen al weer op en gingen we wat leuks doen!

Maar vandaag ben ik weer helemaal terug in mijn paleisje. Ik loop vreselijk achter met de 365 challenge, maar dat laat ik lekker los. Hij zal ooit wel eens afkomen.
De Vintage farm girl is wel af! En hij hangt nu waar de Farmers' wife eerst hing in de keuken. Allebei boerenquilts dus prima.
Rondom een schattig groen biesje
Quilten is nog steeds niet heel erg mijn hobby, maar dat zou het best kunnen worden als ik het wat vaker deed.
Wat ik ook vaker ga doen, als het doorgaat, is sleutelhangers borduren.
Een lieve mevrouw heeft gevraagd of ik simpele sleutelhangers wil maken die zij kan weggeven aan haar cliënten.
Dit zijn haar kleuren en dat Yin en Yang-teken past er ook mooi bij. Ik heb er een paar op proef gemaakt omdat het nog al eens fout gaat bij mij.
Daar krijg je dan een enorme zooi van...
Dan wil ze ook nog een tas met een harige onderkant. Dit klinkt heel fout, maar het is gewoon een onderkant van koeien -of geitenleer, maar die geit ben ik gewoon kwijt! Dan maar koetje kopen...

Ik zal ook nog even mijn toilettas laten zien die ik koste wat het koste mee wilde nemen naar Zwitserland. Hij is niet helemaal goed gelukt, maar het geeft wel moed voor de toekomst om er nog eens eentje te maken.
De maat is in ieder geval perfect. De hele santekraam van thuis kon mee!
En voor de challenge dit blok gepatched. Het ziet er op de foto een beetje scheef uit en dat is het dan ook, haha. Maar je moet met zulke quilts groot denken: In het geheel zie je er niks meer van terug.
Binnenkort komen er instructies om al vast wat blokken aan elkaar te zetten.

Hieronder een leuk bericht van precies drie jaar geleden (geen grap). Toen viel pasen anders...

*********************************************************************************

Te veel ideeën in mijn hoofd (01-04-2013)

Soms word ik toch zo moe van mezelf! Ik kan niet kiezen en in mijn hoofd gaan allerlei ideeën rond die ik uit wil werken/ Maar waar moet ik mee beginnen? Het borduren van de laptopvoering is goed gelukt, maar wat nu verder hiermee?
Het plan was om er portemonnees van te maken. Van die met een rits die je tegenwoordig zoveel ziet. Viel nog niet mee om daar een patroon van te maken, maar ik geloof dat ik begrijp hoe het in elkaar zit. 
Maar ik wil eigenlijk ook met wat zachte minkystofjes babydingetjes borduren. En ik was eigenlijk klaar met al dat babyspul. Maar dan zie je weer wat leuks ergens en dan denk ik meteen: 'kan ik ook!".

Terwijl ik toch echt besloten had om me helemaal op de tassen te gaan concentreren...
En dan ziet je snijtafel er dus zo uit: 


Misschien de boel eerst maar eens opruimen, dat kan verhelderend werken in je hoofd. Maar dan? Toch maar leer gaan snijden voor een tas van de opleiding, patroon maken voor een beugeltas van leuke stof, paars tasje in opdracht zoveel mogelijk afmaken, toch zo'n leuk babyknuffeltje maken, patroon maken voor hippe kussens die ook al heeeeel lang in mijn hoofd zitten
?
Ik word een beetje hyper, ik ga denk ik maar gewoon op de bank liggen en een dvd van Penoza kijken!
Vrolijk Pasen haha!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten