zondag 20 maart 2016

Ik had gewoon thuis moeten blijven!

Normaal gesproken ga ik eigenlijk niet in het weekend naar mijn paleisje. Ik vind het leuk om thuis te zijn voor mijn kinderen hoewel ze vaak op hun kamer hangen. Wat dit weekend ook scheelde was dat ik geen was had van oudste (en enige) zoon. Gisteravond zijn we voor zijn 20(!!!) ste verjaardag heerlijk uit eten geweest en daarna hebben we hem weer afgezet bij zijn school.
Oké foto dan maar van mijn mooie setje:
Kan er niks aan doen, ik ben trots en heel dankbaar!

Vanmorgen bedacht ik me dat ik nog maar een paar dagen heb voordat ik naar Zwitserland ga met de meisjes. Toch maar nog een poging doen voor die toilettas. Waarom maak ik hem niet van leer?
Gebruik ik die machine ook nog eens.
Dat ging best goed, patroon gemaakt en de maten klopten allemaal, zo fijn. Mooie label erop genaaid:
Let even op die clipsen aan de zijkant. Daarmee heb ik de soufflees vastgezet. Soufflees zijn de zijdelen. Toen ik dit onder de machine legde maakte deze een gek geluid en stopte ermee. Tot twee keer toe apparaat uitgezet en weer aan. Maar toen zag ik dat er zo'n clips in het spoelhuis vast zat! De naald sloeg elke keer op het spoelhuis. Twee naalden verknoeid en ik steeds bozer.
Ik denk dat de boel behoorlijk van tijd af is, grrrrrr! Morgen meteen Andrevo bellen of ze langs kunnen komen want die toilettas moet gewoon mee! Kunnen ze meteen even naar mijn schalmmachine kijken. Daar heb ik als een dolle aan allerlei knoppen gedraaid en volgens mij klopt er niet veel meer van de instellingen. Wat ben ik toch een kneus!

Ik ben wel blij met mijzelf voor het maken van deze quilt. Wat is hij mooi! Manlief vindt hem saai, nou ja zeg!
Het quilten was best zwaar, maar is mooi geworden. De band zat er zo aan na twee avonden op de bank ermee. Ik heb een half uur voor de wasmachine gezeten (met daarin de quilt en drie colour catchers) om te zien of het allemaal goed ging met die rode rand.
De losse draadjes heb ik weggestopt met die handige naald van Clover. Daarvan is de bovenkant open en kun je het draadje er doorheen drukken. Heel makkelijk!
Label erop en klaar! Dit is wel een hele snelle jongen geweest, maar ik heb ervan genoten.
Goals wil zeggen dat ik deze quilt heel graag wilde maken. Zonder patroon maar met een beetje inzicht is het me gelukt.
Nu nog even aan de Vintage Girl en dat naar huis, koffer inpakken. Jodelahiti!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten