woensdag 9 maart 2016

Hij wordt prachtig, maar wat een werk!

Mijn Log cabin adventure wordt groter en groter en zeker ook mooier en mooier. Ik heb hem op de grond uitgelegd want aan de muur kan niet meer!
Deze ronde bestaat uit 24 blokken en de volgende ronde is de grootste. Vanaf dan elke keer 4 blokken minder totdat de quilt helemaal vierkant is.
Er zit heel veel voorbereiding in deze blokken en het is zeker niet het leukste blok dat erbij zit.
Eerst alle lapjes netjes gesneden. Alles in 24-voud!
Toen overal lijntjes op getekend.
Alle lapjes aan elkaar gezet en dan goed strijken.
Dit zijn alle driehoekjes die ik af moest knippen.
Al met al ben ik drie dagen bezig geweest.
Tussendoor nog wel een blokje van de Splendid Sampler gemaakt.
Daar ging ook van alles verkeerd voordat het er zo uitzag. Ik heb ervan geleerd dat ik goed moet lezen (en plaatjes kijken) en dat Sampler betekent dat je dingen doet die je nog niet eerder hebt gedaan en zo dus oefent. Het mag er een beetje rommelig uitzien, heel fijn!
Ik loop nu al wat blokjes achter, maar dat kan me dus echt niks schelen. Ik merk dat ik het een beetje zat wordt dat ik 'achterloop'. In tegenstelling tot hoe ik het eerder voelde heb ik nu even geen zin meer om QAL's te volgen. Ik denk dat ik ff een break neem. Ik sla de boel wel op en ga verder als ik zelf wil.
Ik heb zin om te borduren en te haken!
Dit is voorlopig de Lossen en Vasten CAL (Crochet Along dus geen quilt) van Facebook. Heerlijk werkje op de bank. Ik was ook begonnen met de Mix&Match CAL met dat leuke denim garen van Scheepjes.
Momenteel is dit de staat van deze CAL. Het leek nergens op. Nu ben ik thuis een beetje aan het auditeren met allerlei verschillende patronen. Wellicht dat ik er eentje vind die precies bij dit soort verlopend garen past. Hopelijk vind ik  het patroon deze week want anders heb ik niks te haken in Zwitserland. Ja, ik ga gewoon nog een keer. Maar deze keer met mijn lieve bitches! Hoe leuk is dat!

Eén van die lieve bitches is lieve Pien die me vorige week verraste met dit:
Past helemaal in mijn paleisje. Bedankt lieverd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten