vrijdag 11 maart 2016

grote TBF want ik doe niet zo veel

Gisteren zou ik eigenlijk een oud bericht posten, zoals ik afgelopen donderdagen gedaan heb. Maar gisteren heb ik alleen maar een beetje gequild
Het is best wennen met mijn Brother VR. Het grootste nadeel is dat het werkblad zo hoog is en de quilt daardoor soms trekt en dat is juist wat je niet wilt!
Hij wordt wel leuk, ik quilt hem heel eenvoudig met ronde lijnen en lusjes.
En verder nog een beetje de veiligheidsspelden in hun handige dingetjes proppen.
Waarom heb ik niet zo veel gedaan? Ik realiseerde mij opeens dat ik niet iets HOEF te maken. Ik kan gewoon lekker ZIJN in mijn paleisje.
Dus de veeg/dweil robot aangezet, afwas gedaan, wc gesopt en gezellig thee gedronken met mijn lieve tante en lieve nicht. 
En thuis lekker op de bank begonnen met het blauwe garen van Scheepjes. Het is gewoon weer de Lossen en Vasten CAL van Facebook maar dan op mijn eigen manier, want sommige patronen zijn niet geschikt.

In de Throwback Friday een bericht over panda's tassen en dankbaarheid.

********************************************************************************
Long time no bags (14-04-2013)

Wat is het toch een rotgevoel als je even geen inspiratie hebt! En even is een understatement want het duurt al langer dan even dat ik totaal geen inspiratie heb om tassen of wat dan ook te maken! Ik heb nog wel wat gemaakt maar het gaat allemaal niet vanzelf. Het zullen de hormonen wel zijn en soms moet je inspiratiebron ook met vakantie, zullen we maar denken. Laat eerst maar even zien wat dan nog gelukt is:

Het is een beugeltas van postzakstof met een mooi borduursel. Het is toch zo leuk om dit soort tassen te maken! Van te voren weet je niet hoe het er uit gaat zien, maar ik vind het elke keer weer leuk!
De binnenkant ook weer mooi met een zak met rits en een telefoonvakje. Hij is al zeker 2 weken af, maar hij staat volgens mij nog niet eens op mijn site!
Het scheelt ook dat ik drie weken niet naar Arnhem (Leerlokaal) ben geweest. Dan ben je het toch een beetje kwijt. Ik denk dat ik er nu wel genoeg over gezeurd heb en ga maar weer eens aan de slag. Met een tasje met een driehoeks souffle. Ja, ik had ook geen idee in het begin. Maar ik zal snel laten zien hoe dat er nou uitziet.

Helemaal werkeloos ben ik toch niet geweest. Ik ben begonnen met het schrijven van een basiscursus machinaal borduren. Tijdens workshops krijg ik vaak vragen over het borduren en ik denk dat met deze cursus dames heel erg geholpen kunnen worden. En wie weet schrijf ik dan ook nog een vervolgcursus en eentje voor gevorderden...

En het was vakantie afgelopen weken. In dze vakantie ben ik gezellig met oudste dochter wezen shoppen in Antwerpen. Wat is dat een leuke stad, daar ga ik nog eens naar toe. en met jongste dochter ben ik naar Schotland, Edinburgh geweest om Panda's te kijken in de dierentuin daar. Zo lief die beesten, ik schoot gewoon vol toen ik ze voor het eerst zag. Gewoon tè lief.


Verder was die dierentuin niet opzienbarend maar het was heerlijk om uit te zijn met lieve dochter.
Dan heb je weer eens redenen om heel dankbaar te zijn!

Vanmorgen kwam lieve Miranda mij meten omdat ik model voor haar ben bij haar examen coupeuse lerares. Ze gaat een echte gala of bruidsjurk voor mij maken. Alleen jammer dat hij van ongebleekte katoen wordt, haha.
Zij heeft nog twee kleine meisjes en ze naait nog heel veel kleding voor zichzelf. Ik kon haar blij maken met twee tassen vol met patroonbladen. Hier lekker opgeruimd. Kleding zal ik toch niet zo gauw meer maken en anders kan ik het meestal wel zelf tekenen.

In mijn vorige bericht las ik dat ik resultaat zou laten zien van het borduren op suède voor een tasje. Het tasje is bijna geknipt (hé dat heb ik ook nog gedaan) en zo zie het borduursel eruit.
Best mooi gelukt en de kleuren zijn ook mooi. Nu nog een keer uitproberen met een andere naald en spanning, dan is het helemaal goed en kan het tasje in elkaar! 
Joepie ik heb weer zin!

O ja en ik heb nieuwe visitekaartjes en een nieuw hoesje om mijn iPhone! Hoe leuk is dat!?
Ik ga lekker aan de gang want binnenkort sta ik ook nog op een markt in Amsterdam met lieve Ilse! Dan moet ik natuurlijk wel spullen hebben om te verkopen. 
Nou zeg, wat is zo'n blog een fijne uitlaatklep, had ik eerder moeten weten ;))

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten