maandag 29 februari 2016

Wat zal ik eerst doen? Showen dan maar:

Afgelopen zaterdag zijn we thuisgekomen uit Zwitserland na een heerlijk weekje in de sneeuw. Ik wist zeker dat ik de hele zondag in de Beatrix zou zitten, daar had in zo'n zin in!
Maar toen ik zondagmorgen uit bed kwam, wilde ik gewoon lekker op de bank haken. Omdat ik vorige week bij gebrek aan garen en een dikke duim daar helemaal niet aan toegekomen was heb ik me heerlijk vermaakt. Dexter op Netflix met nog zeker vijf seizoenen te gaan...

Maar nu is het maandag en zit ik lekker in m'n paleisje. Eerst wat administratie weggewerkt en nu dus helemaal klaar om lekker lapjes te gaan knippen en naaien. Ik ben best achter met de twee QAL's die ik volg.
De 365 challenge heb ik vanaf 20 februari niet meer kunnen maken.
En daar zijn ze nu bij het middenstuk aangekomen. Dat moet zo leuk zijn om te maken!

Maar dan is daar ook nog de Splendid Sampler:
Daar loop ik inmiddels drie blokken achter. Nou mag je dat zo niet noemen, je doet mee in je eigen tempo, het is geen wedstrijd. Is het ook niet, maar het is fijner als je een beetje bijblijft. Mijn Face Book tijdlijn staat vol met alleen maar afgemaakte blokken!

Oh, vergeet ik bijna mijn buit te laten zien. Voor mijn vakantie had ik een paar dingen besteld bij Nancy's Notions. Gewoon omdat ik er zin in had.
Wat je ziet is een geweldige schaar (ik had er nog niet zo veel), clips om over veiligheidsspelden te doen. Ik zag ze een keer in een video en heb ze besteld. Dan nog handige dingetjes om een spoel en bijpassend garen bij elkaar te houden. Ook een perfect seam guide voor nog meer accuratesse. En ten slotte een kwik klip om veiligheidsspelden makkelijker (lees minder gebroken nagels) in en uit quilt sandwiches te krijgen. Allemaal leuke hebbedingetjes die je in Nederland (nog) niet hebt. En als dank kreeg in van Nancy 1 (één) naaimchinenenaald  nr 80 en een vitamine pilletje. Bedankt, Nancy!

Bij Kleurenmix had ik nog wat kam snaps besteld en dan ook maar meteen een goede tang voor alle maten, want dat Prym setje kan alleen maar maat 20 aan, zo jammer!
Ook wat van die sleutelhanger clipsen (ik weet ff niet meer hoe je die noemt). En weer kreeg ik een zakje kam snaps en wat leuke bloemetjes gratis. . Bedankt Kleurenmix

In Chur ben ik in de Bernina winkel geweest. Ik mocht alleen rondkijken op voorwaarde dat we daarna naar de chocolaterie aan de overkant zouden gaan. Natuurlijk heb ik daar wat gevonden:
handige holding clips.
Gewoon goedkoper dan in Nederland! Dat is echt voor het eerst, haha. Bedankt Bernina.

Deze week zal ik een aparte blog maken over al deze leuke dingetjes en waar je ze voor kunt gebruiken. Altijd handig!

Mijn quilt die ik de saaie quilt noemde maar uiteindelijk helemaal niet saai bleek te zijn hangt mooi in Zwitserland.
Zoals je ziet, helemaal niet saai!
En dan ga ik nu eindelijk patchen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten